پخش سری جدید «آفتاب شرقی» از هفته آینده

برنامه گفتگومحور «آفتاب شرقی» از آغاز هفته آینده با تغییرات متعدد در بخش های مختلف به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

پخش سری جدید «آفتاب شرقی» از هفته آینده
یونس قاسمی تهیه کننده برنامه «آفتاب شرقی» در خصوص تغییرات و ویژگی های این برنامه در سری جدید خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: «آفتاب شرقی» برنامه ای در حوزه معارف اسلامی است. تقریبا این برنامه با قدمت ترین برنامه معارفی گفتگو محور تلویزیون است.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: سالیان سال وظیفه «آفتاب شرقی»  استقبال از اذان ظهر است که بعدها بخش گفتگوی 50 دقیقه ای نیز به آن اضافه شد و تا کنون با همان وضعیت گفتگو محور برقرار است.

قاسمی اظهار داشت: در سری جدید، برنامه از ساعت 12 شروع و در ساعت 13 قبل از اذان ظهر به اتمام می رسد. قصد داریم در این سری تمرکز بینندگان را معطوف به گفتگوها کنیم. توقف برنامه برای پخش اذان، باعث قطع تمرکز بیننده می شد. 

وی ادامه داد: ما در کشوری با اختلاف افق یک ساعته زندگی می کنیم. به طور مثال اذان ظهر در تهران اختلافی نیم ساعته با غرب کشور دارد. بنابراین این اختلاف ساعت باعث کم شدن تعداد مخاطبان خواهد شد.

تهیه کننده «آفتاب شرقی» تصریح کرد: من از سال 88 تا سال 90 تهیه کنندگی برنامه را بر عهده داشتم و البته طراح برنامه نیز بودم. امسال از اردیبهشت برنامه را تحویل گرفتیم. من به همراه مجید نادری به صورت مشترک تهیه کنندگی برنامه را بر عهده داریم.

وی به تغییرات اعمال شده در برنامه اشاره کرد و گفت: از جمله تغییرات، عوض شدن دکور برنامه و حضور کارشناسان است. کارشناس روزهای شنبه: دکتر حاجی عبدالباقی، یکشنبه ها: دکتر محسن اسماعیلی، دوشنبه ها: حجت الاسلام و المسلمین حسینی، سه‌شنبه‌ها: حجت الاسلام و المسلمین برادران، چهارشنبه ها: در این روز احکام شرعی مطرح می شوند که حجت الاسلام و المسلمین فقیهی کارشناس این روز است. در نهایت پنجشنبه ها حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در برنامه حضور خواهند داشت.

یونس قاسمی ادامه داد: نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم مجریان هستند. روزهای شنبه: ندا ملکی، یکشنبه و پنجشنبه ها: هادی صلح جو، دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه ها، علی جباری اجرای برنامه را بر عهده دارند.

این تهیه‌کننده برنامه های تلویزیونی خاطرنشان کرد: بخش های پلی بکی و آیتمی نیز تغییر کرده‌اند. تیتراژ از هفته آینده همزمان با دکور عوض می شود. ما از هفته آینده برنامه را با یک رنگ و رخ دیگری می بینیم. یکی از پلی بک ها «آیه گرافی» نام دارد. این بخش همنشینی آیات و تصاویر قرآنی است که در یک الی دو دقیقه تصاویر حاوی قصه های قرآنی را به همراه دارد. بخش «مناجات» از قسمت های دیگر است که در آن افراد مختلف  با سنین و در اماکن گوناگون فرازهایی از مناجات را می خوانند. «معرفی کتاب» عنوان بخش بعدی است که با معرفی کتاب هایی که تا کنون دیده ایم، تفاوت دارد. به این شکل که معرفی کتاب به شکل مستقیم و رو به دوربین انجام نمی شود، بلکه افراد با سنین مختلف و در جاهای متفاوت پاراگرافی از یک کتاب را می خوانند و در حین خواندن، تصاویری از پشت جلد کتاب، اسم نویسنده و ... را می بینیم.

قاسمی در پایان عنوان کرد: بخش دیگری که در این سری اضافه شده است پخش ترجمه فارسی فرازهایی از «صحیفه سجادیه» با صدای یاسر دعاگو است که پایان بخش برنامه نیز خواهد بود. یک مسابقه پیامکی نیز داریم که یک سوال چند گزینه ای با مضمون آیات قرآن و احکام شرعی به صورت هفتگی مطرح می شود و بینندگان از طریق پیامک در آن شرکت می کنند. در نهایت هر هفته به سه نفر از برگزیدگان کارت هدیه ای 200 هزار تومانی اهدا خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار