زنجان؛

بزرگداشت زنده یاد حسین منزوی

شب شعری به زیبایی ترمه و تغزل به یاد بزرگترین غزل سرای معاصر ایران بر گزار شد .

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان؛مراسم شب شعر«ترمه و غزل»به مناسبت بزرگداشت مرحوم حسین منزوی در کارخانه کبریت زنجان برگزار شد .

یک شاعر در این مراسم گفت : وجود شاعرانی همچون حسین منزوی که یکی از برجسته ترین غزل سراها هست باعث مطرح شدن زنجان در حوزه شعری شده است و متاسفانه در بسیاری مواقع به حسین منزوی در حد یک شاعر معمولی هم توجه نشده است.

ناصر فیض افزود : شعر منزوی سالیان سال در ادب فارسی باقی خواهد ماند چون وی یکی از شاخص‌ترین افراد تاثیرگذار بود و این نبود که صرفا کاری را برای خودش انجام داده و به سایر جوانب آن توجهی نداشته باشد.

شاعر طنزپرداز ایرانی اضافه کرد: حتی اگر یک منتقد بخواهد در برابر غزل جبهه بگیرد، قادر نخواهد بود در برابر منزوی جبهه گرفته و وجود و جایگاه او را در غزل انکار کند.

در این مراسم از خانواده حسین منزوی و ادیبان استان زنجان تجلیل شد .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
آیا خیابانی به اسم حسین منزوی در زنجان سراغ دارید ؟ خیابان شهداء، میدان فلسطین،میدان انقلاب،بزرگراه 22بهمن،بیمارستان آیت اله موسوی،مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهید مفتح،درمانگاه آیت اله بهشتی،خیابان شهید قامت بیات،خیابان فدائیان اسلام ،شهرک آزادگان،شهرک شهید رجائی،درمانگاه شهید مطهری،