نماینده مردم قائمشهر گفت: دستگاه نظارتی در کشور مجلس است که استفاده نمایندگان از ابزار نظارتی پارلمانی کم رنگ است.

استفاده نمایندگان از ابزار نظارتی پارلمانی کم رنگ است
به گزارش خبرنگارمجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید علی ادیانی نماینده قائم شهر و سوادکوه در نطق میان دستور امروز مجلس اظهار داشت: مجلس دهم در شرایطی  کارش را آغاز کرد که کشور با وجود برکات الهی و پایمردی ملت غیور ایران و رهبری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری متاسفانه با پدیده‌های تهدید‌آفرین همچون رکود اقتصادی، اشرافی‌گری، شبیخون فرهنگی و مواردی از این دست روبرو است.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در ادامه در مورد علت بوجود آمدن این مولفه تهدید‌آفرین افزود: بسیاری از مولفه‌های تهدید‌زا معلول ضعف نظارت یا عدم کفایت دستگاه‌های نظارتی و فساد وزرا می‌باشد که این مسئله یکی از نشانه‌های زوال هر حکومت است.

وی ادامه داد: بدون تردید مهمترین دستگاه نظارتی در کشور مجلس شورای اسلامی است که با یک نگاه به ادوار گذشته مجلس می‌توان دریافت که استفاده از این نهاد و نمایندگان از ابزار نظارتی پارلمانی در قیاس با تدوین قانون بسیار مهیب و کم رنگ بود به حدی که می‌توان گفت مجلس برای برون رفت از این نقیصه و تقویت بدنه نظارت نیازمند بیمه سلامت نظارت است.

ادیانی در ادامه درباره ویژگی مجلس دهم تصریح کرد: مجلس دهم با عبرت‌گیری از ادوار گذشته به جای گله افزایی و ارائه طرح‌های پیاپی که برخی از انها بوی کهنگی می‌دهد باید در انجام وظایف قانونی خویش در عرصه نظارت در جهت بهبود شرایط کشور و تثبیت اقتدار مجلس طرح‌های جدیدی را ارائه کند.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مورد طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان داشت: این طرح فاقد پشتوانه علمی و کارشناسی بوده و یکی از مصدایق بی‌توجهی به مولفه‌های زیست محیطی و حقوق دریاها است و در مقطع کنونی هر گونه اقدام عملی در این زمینه مغایر منافع ملی و حقوق استان‌های شمالی کشور است. بنده به رئیس جمهور تذکر می‌دهم تا وزارت نیرو و دیگر دستگاه های اجرایی در اراده فولادین مردم و نمایندگان خطه شمالی کشور قرار ندهند.

وی در مورد ترافیک  جاده‌های شمالی در ایام تعطیل اظهار داشت: ترافیک محورهای شمالی حلابت عید سعید فطر را به کام مسافران و زائران بارگاه امام هشتم به تلخی تبدیل کرد وزارت راه و شهرسازی باید بداند که جاده‌های ارتباطی بین شهرهای شمالی و ترافیک سنگین آنها به نمادی از ناکارآمدی و سوء تدبیر در این وزارتخانه تبدیل شده است.

ادیانی افزود: ما همیشه در این جاده‌ها شاهد حوادث دلخراش هستیم و من به وزیر راه و شهرسازی در صورتی که تا اول مهر 95 مشکلات مالی پیمانکاران و اعتبار پروژه زیرآب به شیرگاه و رفع ترافیک جاده‌ای حل نشود تذکر می‌کنم که به عنوان نماینده مردم از همه ظرفیت‌های مردمی و ابزارهای نظارتی در جهت استیفای حقوق مردم علیه ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی استفاده خواهم کرد.

نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه در ادامه در مورد وزارت آموزش و پرورش نیز تصریح کرد: این وزارتخانه یک نهاد حاکمیتی است و دولت و حکومت مکلف به صرف هزینه برای این نهاد مولد ثروت و قدرت در کشور هستند.

ادیانی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: من به مسئولین دلسوز کشور هشدار می‌دهم که در شرایط کنونی جایگاه رفیع معلم و معنویت این شغل شریف دچار رانش شده و توجه به معاش و نظام پرداخت حقوق و مزایا به قشر فرهنگی کشور در قیاس با کارکنان دیگر دستگاه‌های اجرایی دچار ریزش شده و همین باعث شده برخی از فرهنگیان نسبت به برخی از مدیران ارشد کشور بی‌اعتماد شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادیانی ، نماینده ، قائمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار