مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از آغاز عملیات مرمت پل گپ (صفوی) خرم آباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛سلیمانی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیون ریال عملیات مرمت پل گپ را آغاز کرده است.

وی افزود: اقدامات مرمتی این فاز شامل جمع آوری الحاقات و بارگیری مواد حاصله از عملیات مرمت، تمیز کاری محیط و نمای پل، ترمیم و تعویض مصالح آسیب دیده چشمه طاق های مورد تردد وسایط نقلیه با آجر سنتی و مطابق الگو اولیه، خالی کردن بند های فرسوده و اجرای بند کشی با ملات ماسه و سیمان و شن شسته الک شده در نما است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پل گپ یا صفوی بر روی رودخانه شهر خرم آباد و در مرکز این شهر واقع شده است که دو بخش شرقی و غربی شهر را به هم می پیوندد، طول این پل بیش از ۳۵۰ متر، عرض آن ۸.۵ متر و بلندای آن از کف رودخانه تا لبه پل ۸ متر است.

وی افزود: این پل ۲۰ چشمه طاق آجری از نوع تیزه دار و ۲۱ پایه با موج شکن هایی از سنگ پاکتراش و مثلثی شکل دارد. بنای اولیه پل متعلق به دوره صفویه-قاجاریه است و به شماره ۲۳۵۴ مورخ ۱۳۷۸/۴/۲۹ هجری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.