نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین دوره جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با حضور سید عباس صالحی و اعضای شورا روز سه‌شنبه (22 تیرماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
سید عباس صالحی در این جلسه با تاکید بر توجه به پژوهش‌های انجام شده در حوزه کالاهای فرهنگی عنوان کرد: کتاب، پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات از جمله مواردی هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‎های آینده ما کمک کند. از این رو تعیین چگونگی حضور و داوری این آثار در این جشنواره از مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود. همچنین باید توجه کنیم که موضوعات این بخش در چه حوزه‌هایی باشند ودر چه بازه زمانی تولید شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه توجه به بعد بین‌المللی این جشنواره نیز از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد گفت: باید توجه داشته باشیم که این جشنواره قصد دارد ابعاد بین‌المللی داشته باشد و یا صرفا تمرکز خود را بر روی محصولات داخلی قرار خواهد داد و بر این اساس برنامه ریزی کنیم.
 
معاون امور فرهنگی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی در سال گذشته گفت: نخستین دوره این جشنواره به منظور شناخت از این فضا برگزار شد اما برای دوره‌های بعدی نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دیگر سازمان‌ها و نهادها هستیم تا از این طریق به جایگاه جایزه کمک بیشتری شود.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند و از ظرفیت این سازمان‌ها و نهادها به منظور برگزاری هر چه بهتر جشنواره استفاده شد. امسال نیز قصد داریم دایره مشارکت را افزایش دهیم تا شاهد گسترش هر چه بیشتر این جشنواره در سطح کشور باشیم.
 
همچنین در این جلیسه علی فریدونی دبیر اجرایی نخستین دوره جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارایه داد.
 
بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه با نظر اعضا مصوب شد دومین دوره این جشنواره بدون محدودیت تاریخی برای پژوهش‌ها، پایان نامه‌ها و مقالات برگزار شود تا از این طریق شناخت نسبتا کافی از تحقیقات انجام شده در این حوزه گردآوری شود.
 
همچنین پیشنهاد شد تا عنوان کوتاه‌تری برای جشنواره انتخاب شود تا در دوره‌های بعدی عنوان این جشنواره شمولیت بیشتری در میان مردم پیدا کند. از این رو اعضا فرصت دارند تا برگزاری دومین جلسه شورا نسبت به ارسال نام‌های پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.
 
در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره کالاهای فرهنگی مهندس مرتضی کاظمی، علیرضا حاجیان‌زاده، مجید قادری، کیانوش غریب‌پور، فریدون عموزاده خلیلی، خلیل ارجمندی، سید مجید حسینی، حسین کریمی قدوسی، سعید حسینی، نادر قدیانی، علی فریدونی، همایون امیرزاده، نیکنام حسین‌پور و داریوش رضوانی حضور داشتند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار