یزد؛

اشتراک دوسوم بیماریها بین انسان ودام

بیش از دو سوم بیماریهای واگیردار، به بیماریهای مشترک انسان ودام اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون بهداشتی دانشگاه یزد با اشاره به ابعاد زیانبار و بعضا غیر قابل جبران برخی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان گفت: بیش از دو سوم بیماریهای واگیر، به بیماریهای مشترک انسان ودام اختصاص دارد.

محمد حسن لطفی افزود: بیماریهای مشترک بین انسان و دام، به دلیل ایجاد رعب و وحشت در مردم و همچنین خسارت های اقتصادی، جسمی، روانی و معنوی، جزء موارد اورژانسی کنترل و پیشگیری از بیماری  محسوب شده و آمادگی تمامی ارگانهای مربوطه جهت کنترل این نوع بیما ریها چه در مرحله قبل و چه بهنگام وقوع بحران بیماری، امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. 

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین به ارائه گزارش عملکرد از وضعیت استان یزد پیرامون بیماریهای مشترک بین انسان و دام گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، پوشش گیاهی و...استان یزد یکی از کانونهای اندمیک ابتلا به بیماری سالک می باشد وبه منظور کنترل و مبارزه با این بیماری، طی سالیان اخیر، اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی بین بخشی به صورت مطلوب در سطح استان به اجرا درآمده است.

وی در خصوص بیماری تب مالت با اشاره به وضعیت مطلوب استان نسبت به میانگین کشوری، واکسیناسیون دامها و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع فرآورده های خام لبنی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و پیشگیری ازاین بیماری عنوان کرد. 

هاری، سالک، تب مالت،حیوان گزیدگی و تب کریمه کنگو از مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان هستند. 

 انتهای پیام/ی

برچسب ها: یزد ، بیماری ، واگیردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.