رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب نوآوری در دیدگاه انسان به موزه است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر غلامعلی حداد عادل در بازدید از نمایشگاه عفاف و حجاب موزه مرکزی آستان قدس رضوی این نمایشگاه را ابداع و حرکتی نو در ورود موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به موزه‌ها دانست و گفت: عموما آنچه که در موزه‌ها گردآوری می‌شود، نفایس و گنجینه‌های تاریخی و هنری است، اما امروز آستان قدس رضوی با برپایی این نمایشگاه در موزه مرکزی حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع)، از ظرفیت حضور بازدیدکنندگان برای بالا بردن اطلاعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن‌ها استفاده کرده که اقدامی بسیار جالب و قابل تقدیر است.

وی افزود: این حرکت نو در تجلی ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاریخ مردم در موزه‌ها را به فال نیک می‌گیرم و امیدوار هستم این قدم سرآغازی برای گسترش فعالیت‌های مشابه در راستای استفاده از ظرفیت حضور مردم برای بالا بردن سطح اطلاعات سیاسی، اجتماعی و تاریخی در کشور باشد.

حداد عادل با اشاره به حُسن انتخاب محل برگزاری این نمایشگاه در جوار مسجد تاریخی گوهرشاد، تصریح کرد: بدون تردید بهترین مکان ممکن برای برپایی این نمایشگاه در راستای گرامیداشت یاد و خاطره قیام مسجد گوهرشاد و شهدای راه حجاب همین مکان فعلی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی یکی از ویژگی‌های جالب این نمایشگاه را نمایش چهره‌های برخی از علمای مجاهد کمتر شناخته شده عنوان و گفت: در این نمایشگاه چهره علمایی به نمایش گذاشته شده که برای دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی زندان و تبعید را متحمل شدند و بعضا تا پای اعدام نیز پیش رفتند، اما متاسفانه مردم کمتر آن ها را می‌شناسند.

گفتنی است؛ نمایشگاه عفاف و حجاب موزه مرکزی آستان قدس رضوی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره قیام مسجد گوهرشاد، در سالن همکف این موزه در طول هفته عفاف و حجاب دایره است و علاقه‎مندان می‌توانند همه روزه از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار