بمباران اردوگاه پناهندگان سوری نزدیک مرزهای اردن

دست کم 12 نفر در حمله هوایی به اردوگاه پناهندگان سوری جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی حمله هوایی تعدادی جنگنده به اردوگاه پناهندگان سوری نزدیک مرزهای این کشور با اردن، دست کم 12 نفر جان خود را از دست دادند.

مخالفان سوری مدعی شدند حمله از سوی جنگنده های روسیه انجام شده است. این اردوگاه موقت در مرز سوریه با اردن صدها پناهنده را در خود جای داده بود که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مخالفان سوری گزارش داد: هواپیماهایی که به نظر می رسد روسی بودند، اردوگاه پناهندگان را در مرز سوریه و اردن بمباران کردند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از اشخاص منجر شد.

این اردوگاه نزدیک مرزهای شمال شرقی اردن با سوریه قرار داشت. رویترز به نقل از یک دیپلمات بلندپایه غربی مدعی شد: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که تعدادی از جنگنده های روسی به این اردوگاه حمله کردند.

هنوز وزارت دفاع روسیه واکنشی به این مسأله نشان نداده است. این در حالی است که رسانه های رسمی روسیه گزارش دادند بمب افکن های این کشور اهداف داعش را در سوریه هدف گرفتند. کانال اول روسیه اعلام کرد این حملات در پاسخ به کشته شدن خلبانهای این کشور در سوریه پس از سقوط هواپیمایشان انجام شد. رسانه های روسیه البته به مکانی که این بمبارانها اتفاق افتاد، اشاره ای نکردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار