مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیمروز گفت: به منظور جلوگیری از حرکت ریز گردها در بیش از 1000 هکتار از مراتع شهرستان نیمروز پروژه پخش سیلاب اجرایی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علی پهلوان اظهار داشت: پروژه پخش سیلاب اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان نیمروز در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با اعتبار 40 میلیون تومان در سطح بیش از ۱۰۰۰ هکتار اجرایی شد.

وی افزود: پخش سیلاب در واقع استفاده بهینه از روان آب و سیل می باشد که در حال جریان و خارج شدن از دسترس ما است بدین منظور با ایجاد کانال انحرافی و پمپاژ آب و احداث جوی و پشت آب سیل را به محل های مناسب منتقل کرده که علاوه بر احیا پوشش جنگلی و مرتع باعث تثبیت خاک و جلوگیری از وقوع فرسایش بادی می شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نیمروز خاطر نشان کرد: در این عملیات تعداد ۵ عدد الکترو پمپ ۱۸ اینچ سیار٬ یک دستگاه بیل مکانیکی و نیروی انسانی محلی منطقه استفاده گردید؛ از اثرات مهم این پروژه می توان به حفظ و احیای پوشش گیاهی و تامین علوفه٬ تثبیت خاک و جلوگیری از حرکت ریزگردها در بالادست شهرستان و ایجاد اشتغال برای افراد بومی منطقه را ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار