رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق گفت: صادرات ایران به کشور عراق طی سال گذشته ۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ابراهیم محمدرضا ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه ایران بیشترین طول مرزی را با کشور عراق دارد اظهار داشت: ایران ۱۶ گذر مرزی دارد که از این تعداد ۶ مورد رسمی است.
 
وی با بیان اینکه از سال ۸۳ تا کنون صادرات ایران به کشور  عراق ۱۷ برابر شده است عنوان کرد: همچنین سهم صادرات ایران به کشور عراق طی ۱۰ سال گذشته از سه درصد به ۲۰ درصد رسیده است.
 
رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق شرکای صادراتی ایران را به ترتیب چین، عراق، افغانستان، هندوستان و ترکیه عنوان کرد و گفت: سال گذشته شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از ایران به کشور  عراق صادرات صورت گرفته است.
 
محمدرضا زاده بیان داشت: همچنین میزان واردات عراق به کشور ایران نیز ۵۰ میلیون دلار بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه میزان صادرات ایران طی سال گذشته در مجموع هفت درصد کاهش یافت اظهار داشت: با این وجود میزان صادرات به کشور عراق طی سال گذشته دو درصد افزایش یافت.
 
رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق به مشکلات موجود در حوزه صادرات به کشور عراق اشاره کرد و گفت: کمبود شرکت های مدیریت صادرات ایران در عراق، تبلیغات محدود توانمندی های کالا و خدمات ایران در عراق، کمبود مراکز تجاری ایران در عراق، کمبود نمایشگاههای دائمی در مناطق مرزی و ... از جمله این مشکلات است.
انتهای پیام /ا
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.