باندکلاهبرداران اینترنتی که از حساب بانکی ۲۶ شهروند برداشت‌ غیرمجاز کرده بودند ، متلاشی شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  اعضای باندی که باهدایت فردی در خارج از کشور با جعل درگاه های بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۲۶ شهروند در کشور کرده بودند، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه دستگیر شدند.
 فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره گفت: چندی پیش خانمی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان ساوه از برداشت ۱۲ میلیون ریال از حساب بانکی  توسط فردی ناشناس خبر داده بود.
وی افزود: تحقیقات پلیس فتا در این رابطه آغاز و با پیگیری های کارشناسی  مشخص شد شیوه برداشت از حساب بانکی این فرد، به صورت برنامه ریزی شده در فضای مجازی انجام می پذیرد و برداشت های غیرقانونی دیگری نیز از حساب دیگر افراد طرح ریزی شده است.
سرهنگ طالبی گفت: با ادامه بررسی های سرانجام یکی از عاملان برداشت های غیرمجاز در یکی از استان ها شناسایی شد و ماموران پلیس فتا شهرستان با اخذ نیابت قضایی به استان مورد نظر مراجعه و در عملیاتی غافلگیرانه یکی از متهمان را دستگیر کردند.
 وی افزود:  متهم پس از دستگیری و در بازجویی های پلیس، همدست دیگر خود در یکی دیگر از استان های کشور را نیز معرفی کرد که بلافاصله دستگیر و تعدادی وسایل و تجهیزات الکترونیکی نیز از وی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در ادامه اظهار داشت: در مراحل رسیدگی به این پرونده، دو نفر دیگر نیز که در این برداشت های غیرمجاز دست داشتند شناسایی شدند و شواهد حاکی از آن بود که کارت های بانکی جعلی و مسروقه توسط یکی از آنها تهیه و در اختیار دو متهم دیگر پرونده قرار می گیرد.
طالبی بیان کرد: متهم دیگر پرونده نیز که چند سال پیش به خارج از کشور متواری شده، اقدام به جعل سایت و درگاه های اصلی بانک نموده و با به دست آوردن اطلاعات حساب کاربران، این اطلاعات را در اختیار دیگر اعضای باند قرار می داد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه اضافه کرد: با توجه به باندی بودن پرونده مذکور و شناسایی عوامل داخلی که در جریان برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی دخیل بوده و نقش اصلی را ایفاد می کردند تمامی حساب های بانکی این افراد مسدود و پیگیری های لازم برای بازگرداندن وجوه مسروقه شکایت کنندگان در حال انجام است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: در مراحل رسیدگی به پرونده ۲۶ مالباخته در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده اند و تاکنون نیز مبلغ ۸۲۰ میلیون ریال از حساب های متهمان شناسایی شده است که با هماهنگی دستگاه قضایی پرونده مراتب رسیدگی به جرایم دیگر اعضای باند و دستگیری دیگر متهم پرونده که در خارج از کشور به سر می برد در حال رسیدگی است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، جعل ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.