رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران تاکنون به عهد خود در برجام عمل کرده است و از طرفی در مقابل عهدشکنی‌ها می‌ایستد.

ایران بر عهد خود در برجام ایستاده است/ آنقدر ایستادگی می‌کنیم تا حقوقمان را استیفا کنیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به  سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه تأثیرات برجام در بخش‌های مختلف جامعه بعد از گذشت یک سال شامل چه مواردی است گفت: آنچه مسلم است توقع ما این بوده که اگر ما به تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده‌ایم، طرف مقابل هم به تعهدات خود در رفع تحریم‌ها عمل کند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با انتقاد از کشورهایی که مفاد برجام را نقض می‌کنند اظهار داشت: آنان به عناوین مختلف تحریم‌های ضد ایرانی را ادامه می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی مواقع کشورهای 1+5 به مناسبتی تحریم‌های ضد ایرانی را برمی‌دارند تصریح کرد: از سوی دیگر شاهدیم که همین کشورها بلافاصله همان تحریم یا مشابه آن را برقرار می‌کنند.
 
ولایتی تأکید کرد: برای آنکه تأثیرات برجام را به صورت ملموس‌تر مشاهده کنیم باید مبادلات تجاری، ارتباطات اقتصادی، علمی، فناوری و تسهیلات مالی و بانکی بین ایران و کشورهای دیگر برقرار شود.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون نقض برخی مفاد برجام توسط کشورهای 1+5 اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس مصالح ملی و گفت‌وگوهای هسته‌ای از اوایل دهه 80 مذاکراتش را آغاز کرد و به نتایجی رسید.  
 
وی با اشاره به اینکه ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است بیان داشت: متأسفانه طرف‌های مقابل آنطور که باید و شاید به تعهدات خودشان عمل نکرده‌اند.  
 
ولایتی با تأکید بر اینکه ایران بر عهد خود در برجام ایستاده است و نقض عهد نمی‌کند گفت: از سوی دیگر کشور ما از حقوق خودش دفاع می‌کند و در مقابل عهد شکنی‌ها می‌ایستد.
 
 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه کشورهای 1+5 ایران را آزموده‌اند تصریح کرد: چون آنان در بغداد، حلب، دمشق و فلوجه از متحدان ایران شکست خوردند و از طرفی ایران در منطقه به عنوان قدرت اول رو به پیشرفت است، به عنوان انتقام گیری در جایی که  بتوانند نقض عهد می‌کنند.
 
ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: ایران نشان داده است که از حقوق خودش نمی‌گذرد و آنقدر ایستادگی می‌کند تا حقوقش را استیفا کند. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ولایتی ، بدعهدی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار