29هزار مددجوی کمیته امدادخراسان شمالی در مناطق محروم سکونت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به سکونت 29 هزار مددجو در مناطق محروم استان گفت: سال قبل 77 هزار و323 اقدام اساسی برای رفع مشکلات مددجویان در این مناطق انجام شد.

عباس اهرابی با بیان اینکه هم اکنون بيش از 15 هزار و 901 خانواده از مددجويان تحت حمايت اين نهاد در 631 روستاي واقع در مناطق محروم استان ساكن هستند، افزود: با توجه به اينكه اين روستاها به لحاظ عدم برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و درآمدي و همچنین مسایل اجتماعی، از شاخصه هاي كشوري در سطح پايين قرار دارند، لذا اين نهاد در تلاش است با ارايه خدمات زيربنايي، زمينه هاي رفاه وآسايش اين خانواده ها را فراهم كند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 86 میلیارد تومان در سرفصل های همچون جهیزیه،اشتغال،فرهنگی،عمران و... برای مددجویان ساکن در این روستا ها هزینه شد.

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 126 روستای استان در ضریب محرومیت هشت قرار دارندگفت:317 روستا در ضریب محرومیت هفت و 188 روستا نیز در ضریب محرومیت 6 قرار دارند.

اهرابی گفت: 7هزار و 136 مددجوی استان در مناطق محروم با ضریب 8 زندگی می کنند ؛14 هزار مددجو در مناطق با ضریب هفت و 7 هزار و 365 مددجو در مناطق با ضریب 6 سکونت دارند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.