فرماندارشهربابک گفت : این میزان سرمایه گذاری دراین شهرستان شامل 500 میلیارد آن مربوط به فاز دوم کاتد و 150 میلیارد تومان فاز لوله مس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، محمدرضا شریفی بااشاره به اینکه شهربابک در سه ردیف اول سرمایه گذاری در بخش خصوصی در استان قرار دارد،گفت:این شهرستان نگین مس و فیروزه در استان پهناور کرمان می باشد و با وجود معادن متعدد و مختلف دارای پتانسیل ها و ظرفیت های کلانی در زمینه های صنعتی و سرمایه گذاری می باشد.
وی افزود: شهرستان شهربابک با جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر و وسعتی قابل توجه و وجود معادن مختلف مس، روی و سیلیس و اماکن گردشگری و صنعت کشاورزی یکی از تاثیر گذارترین شهرستان ها در اقتصاد و فرهنگ استان کرمان می باشد.
شریفی بااشاره به اینکه شهربابک به عنوان منطقه ای شهید پرور و نخبه پرور شناخته شده است، گفت: این شهرستان با تقدیم 360 شهید به انقلاب اسلامی، 54 آزاده و 900 جانباز ، اعتقاد و وفاداری خود را به این نظام ثابت نمودند.
وی به مسئله کمبود آب اشاره کردوافزود:بحران آب به عنوان یکی از مسائل مهم و قابل توجه در حال حاضر می باشد و طبق پیش بینی کارشناسان جنگ جهانی آینده بر سر آب صورت می گیرد.
شریفی عنوان کرد: فرهنگ سازی برای مصرف صحیح آب خصوصا در صنعت کشاورزی و تدوین راهکارهایی برای صرفه جویی در این ماده ی حیاتی باید جزو ارجح ترین امور قرار گیرد.
وی همچنین به ثبت جهانی روستای تاریخی میمند شهربابک در 13 تیر ماه سال گذشته، به عنوان یک موفقیت عظیم در صنعت گردشگری شهرستان و استان دانست و گفت: این دستاورد شروع گام های پیشرفت صنعت گردشگری در شهربابک می باشد.
فرماندارشهربابک از افت صنعت کشاورزی و دامداری دراین شهرستان به دلیل پیشرفت صنعت و آلایندگی ناشی از آن اظهار تاسف نمودوافزود: رفع مشکلات این کشاورزان و دامداران منطقه در جهت ایجاد اشتغال،حمایت از تولید داخلی و همچنین تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ضروری است.
وی با اشاره به 63 درصد فرسودگی مدارس شهرستان، اظهارداشت: با توجه به کسب رتبه های بالای علمی توسط دانش آموزان شهربابکی ، باید در جهت رفع مشکلات و کمبود امکانات آموزشی تلاش لازم صورت گیرد و زمینه ی مناسب برای رشد و شکوفایی علمی در شهرستان ایجاد گردد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.