رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی نیز در این سمینار گفت: هم مرز بودن این استان با سه کشور فرصتی را برای ما ایجاد کرده است تا با استفاده از ظرفیت های کشاورزی، گردشگری و صنعتی گامی در جهت توسعه استان برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی چهل امیرانی اظهار کرد: شهرستان ارومیه با قدمت بیش از سه هزار سال علاوه بر مهد والیبال و اقوام و ادیان، سابقه ای طولانی در چاپ و انتشار نخستین نشریات کشور و علوم پزشکی دارد.

چهل امیرانی بیان کرد: امید داریم نخبگان و اصحاب علم و اندیشه وضعیت نیمه جان دریاچه ارومیه را جدی بگیرند و در جهت رفع مشکلات اساسی این گنجینه طبیعی چاره اندیشی کنند.

وی گفت: تمام تلاش بنیاد نخبگان استان معرفی آن به تمامی ارگانها و سازمان هاست چرا که این بنیاد تاکنون به نحو شایسته برای نهادهای آموزشی و مدارس شناخته نشده است ولی جا دارد از همکاری شهرداری و دانشگاه ارومیه در زمینه معرفی این نهاد نهایت تقدیر بکنیم.

سمینار سراسری روسای استانی بنیاد نخبگان کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 تیر ماه جاری در مهمانسرای جهانگردی ارومیه برگزار می شود و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور نیز فردا پنجشنبه در این سمینار حضور خواهد داشت.

این سمینار در راستای اهداف دولت تدبیر و امید و در جهت تدوین برنامه های این بنیاد همسو با برنامه ششم توسعه در حال برگزاری است.

حاضران در این سمینار مباحثی در خصوص مسائل اداری و مالی، بودجه سال95، املاک و اموال بنیاد و مسائل رسانه ای را مورد بررسی قرار می دهند.

ارائه گزارش عملکرد بنیاد نخبگان استان، معرفی فن بازار و دارایی های فکری، بررسی عملکرد جشنواره های اختراعات رویش در سال 94، برنامه های ستاد اجرایی سازی سند، معارفه مدیران جدید و بررسی مقررات شناسایی برگزیدگان هنری و ادبی از دیگر برنامه های مدون در این سمینار است.

مهدی چهل امیرانی به عنوان رئیس و نادر صفرزاده، هادی بهادری، محمد حضرت پور، رحیم حب نقی، عزیز جوانپور، علی محمد نیک بخت، خیرالله حدیدی و حسن حیدری اعضای بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی هستند.

انتهای یپام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.