نخست وزیر ترکیه در سخنانی مدعی شد برای حل بحران سوریه باید گروه تروریستی داعش و رئیس جمهور این کشور، هر دو باهم از بین بروند.

یلدریم: بحران سوریه با نابودی داعش حل نخواهد شد؛ بشار اسد باید برودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "القدس العربی"؛ "بن علی یلدریم" –نخست وزیر ترکیه- با مطرح کردن ادعاهایی درباره اسد، گفت: "بی تردید مسائلی در سوریه وجود دارد که باید تغییر کند، ولی پیش از هرچیز، این بشار اسد است که باید تغییر کند؛ بدون رفتن او هیچ تغییری در موضع ترکیه در قبال سوریه رخ نخواهد داد، چراکه دلیل تمام آنچه اکنون در سوریه جریان دارد، بشار اسد است."

"بن علی ییلدریم" امروز (پنجشنبه) با حضور در یکی از برنامه های شبکه "بی بی سی" برخی موضوعات مرتبط با سیاست خارجی ترکیه مانند اعطای تابعیت به پناهجویان سوری، تلاش برای تطبیق نظام ریاست جمهوری و مبارزه با تروریسم را بررسی کرد.

"ییلدریم" در خصوص موضع کشورش در قبال بحران سوریه مدعی شد: "گروه ترورریستی داعش و دولت بشار اسد، هردو در سوریه وجود دارند و نمی توان هیچ کدام را بر دیگری ترجیح داد. هر دو باید بروند؛ چرا که اگر داعش برود و بشار اسد بماند، مشکل حل نخواهد شد. بقای دولت کنونی در سوریه، مایه ظهور گروهای تروریستی دیگر است."

نخست وزیر ترکیه در مورد تلاش این کشور برای مبارزه با تروریسم در داخل و خارج گفت: "ما از 40 سال پیش تاکنون با تروریسم مبارزه کرده ایم. ما می گوییم تروریسم نه دین دارد، نه مذهب و نه هیچ گونه مقدسات؛ تروریسم تهدیدی جهانی است که نابودی آن اقدام همگانی را می طلبد. آنکارا از گروه های مردمی برای مبارزه در راه استقلال خود حمایت می کند و در مقابل هیچ حمایتی از دیگر گروه های مانند داعش و یا نیروهای بشار اسد به عمل نمی آورد."

ییلدریم با رد مجدد حمایت کشورش از گروه های تروریستی، افزود: "ما در گذشته چنین کاری نکرده ایم و در آینده هم نخواهیم کرد؛ ما خودمان از قربانیان تروریسم هستیم."

او مدعی شد: "گروه پ.ک.پ به امور کردها اهمیتی قائل نیست و تمام کسانی که مقابلشان می ایستند را می کشند؛ بنابراین این وظیفه دولت ترکیه است تا آنها را نابود کند."

نخست وزیر ترکیه در مورد توافق ترکیه با اروپا در خصوص جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا افزود: "ترکیه تمام وظایف خود در این توافق که موجب کاهش تعداد پناهجویان غیرقانونی شده است را انجام داده است ولی اتحادیه اروپا نیز در مقابل باید به وعده های خود عمل کند و لزوم داشتن ویزا برای ورود شهروندان ترک و نیز اعطای 6 میلیارد برای پناهجویان عمل کند."

او در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات "دیوید کامرون" –نخست وزیر سابق انگلیس- در رابطه با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: "کاش کامرون این سخنان را اظهار نمی کرد و موضع بی طرفانه اتخاذ می کرد؛ چه بسا از این طریق نتایج همه پرسی تغییر می کرد."

کامرون چندی پیش در اظهاراتی گفته بود: "اگر آنکارا با همین شیوه ای که دارد ادامه دهد، شاید عضویت آن در اتحادیه اروپا در سال 3000 محقق شود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۵
یکی به این اقا بگه اول شما وضع کشور خودتان را ثبات ببخشید و با این همه درگیری با کردها و لمب گذاری ها ، بعد از رفتن بسار اسد بکنید. کشوری که مردم خودش رو می کشد صلاحیت نداره برای کشور دیگه ای نظر بده. و اینکه واقعا خیلی رو دارین که حمایت نمیکنید از تروریسم ها و باید فیلم و مدارک بکنند تو چشمشان بفهمند. یعنی این همه تروریسم و مزدور یهویی و با جادو وارد سوریه میشند و از مرز ترکیه. اون همه سلاح و تجهیزات نمیاد. تانکر های نفت کش و مرکز اموزش داعش ها و ... ، از مرز ترکیه وارد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۴ تير ۱۳۹۵
بیلدریم خودش را به خریت زده است و همین طوری دهانش را بی پروا باز کرده است و چیزهائی می گوید که برای شنودگان خنده دار است !!!!!!
مردک ، تو کی هستی که در باره رئیس حکومت کشور دیگری اظهار نظر می کنی ؟
این گذر زمان است که ثابت می کند : اردغان باید برود ، بیلریم باید برود ، سلمان شاه باید برود ، اوباما باید برود و خیلی های دیگر بروند و بشار اسد بماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۵
عمو تو که دیروز گفتی می خواهیم روابطمان با سوریه و عراق ترمیم کنیم. بعد حرف بیخود خودتان را می زنی؟!
آخرین اخبار