آموزش و پرورش مرجع اصلی برخورد با تخلفات مدارس

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش از نظارت صرف آموزش و پرورش بر تخلفات مدارس خبر داد.

مجتبی زینی‌وند مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌‌و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص سازوکار نظارت بر اخذ شهریه مدارس نمونه دولتی گفت: طبق ماده 15 و 16 قانون تاسیس و شهریه مدارس غیر دولتی الگوی شهریه توسط سازمان مدارس غیر دولتی تدوین و تصویب شده و به تبع آن نظارت بر اخذ شهریه نیز جزء وظایف این سازمان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در صورتی که در حوزه مدارس غیر دولتی، مدارس به تعهدات خود عمل نکنند و تخلف داشته باشند وظیفه رسیدگی و اعمال مجازات به استناد قانون صرفاً توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ستاد نظارت برثبت نام و اخذ شهریه استان ها برخورد بسیار قاطعی با متخلفان داشته یاد‌آور شد: در شهر تهران 15 مدیر متخلف عزل شده و در مواردی که شهریه مازاد دریافت شده باشد به طور قطع استرداد شهریه مازاد انجام شود.

زینی‌وند اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه برخورد با تخلفات به عهده آموزش و پرورش است لذا نهاد‌های نظارتی چنانچه درصدد برخورد با متخلفان باشند بایستی حتما این امر با هماهنگی و تعامل آموزش و پرورش انجام شود. 

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات نظارتی که سازمان مدارس غیر دولتی انجام می‌دهد در نتیجه سایر نهاد های اجرایی نظیر تعزیرات حکومتی جایگاه مناسب برای ورود به این امر ندارند.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: همانطور که سال گذشته نیز مطرح شد در صورت ورود هر نهادی دیگری به بحث نظارت بر مدارس بایستی این امر با تعاملی 2 جانبه بین 2 نهاد انجام شود و ذکر این نکته ضروری است که هرگونه برخورد با تخلفات مدارس و اعمال مجازات صرفا به استناد قانون و توسط آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار