تسهیلات تولید درگلستان به پنج هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سهم تسهیلات حمایت و رونق واحدهای تولیدی راکد، نیمه تعطیل و درحال احداث استان از 422میلیارد تومان به 500میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسینقلی قوانلو گفت: حدود یک هزار و 200 واحد تولیدی در گلستان وجود دارد که بیشتر آنها مشمول بسته حمایتی دولت می شوند و این درحالی است که سهمیه بندی اولیه جهت راه اندازی 317 واحد راکد و نیمه فعال و طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بود.

وی اضافه کرد: با افزایش رقم تسهیلات اختصاصی به گلستان پیش بینی می شود که تعداد 400 واحد و طرح از محل این بسته حمایت شوند.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 100واحد و طرح استان در سامانه بهین یاب جهت دریافت این تسهیلات ثبت نام نموده اند ، که بیش از 370 درخواست در کمیته استانی رسیدگی و 333 مورد آن پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل گلستان معرفی شده اند.

وی گفت: تصویب و ابلاغ این بسته حمایتی باعث امید و انگیزه در بخش تولید شده و بسیاری از واحدهای راکد نظیر کارخانه فولاد معراج کردکوی و مجتمع مارال در شهرک صنعتی علی آبادکتول فعالیت خود را از سر گرفتند.


انتهای پیام/الف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.