وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اتهام‌های آمریکا مبنی بر دست داشتن پکن در پشت پرده حملات اینترنتی به شرکت فدرال بیمه سپرده‌گذاری آمریکا را مغرضانه دانست.

چین اتهامات آمریکا را درباره حملات اینترنتی رد کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، کنگره آمریکا روز چهارشنبه گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد چین به احتمال زیاد در سالهای 2010، 2011 و 2013 رایانه های «شرکت فدرال بیمه سپرده گذاری» این کشور را هک کرده است. این گزارش به یک تحقیق داخلی انجام گرفته توسط نهاد نظارتی بانکی آمریکا استناد کرده بود.

وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در واکنش به این گزارش اعلام کرد: هر کسی نمی تواند با الفاظی چون شاید اعلام کند چین سپرده های فدرال آمریکا را هک کرده و وارد حساب های بانکی شده است.

بیانیه وزارت امور خارجه این کشور، اظهار نظرها و گزارش ها را اتهاماتی بی اساس دانست و افزود واشنگتن بهتر است به جای اما و شاید سند و مدرک مناسبی عرضه کند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود در بخش مبارزه با حملات سایبری قصد همکاری با دیگر کشورها را داریم؛ اما این اتهامات باعث مسدود شدن راه همکاریها می شود.

در گزارش کنگره آمریکا به نقل از کارکنان کمیته علوم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا آمده که حتی رایانه رئیس سابق این نهاد هم توسط یک دولت خارجی هک شده است.

چین بر این باور است گزارش این کمیته در خصوص هک شدن سپرده های فدرال آن کشور یک اتهام جدید است که سند و مدرکی هم دال بر این که نشان دهد پکن دست به چنین کاری زده، وجود ندارد.

موسسه مطالعات بین المللی معاصر چین اعلام کرده است اگر مواردی از حملات سایبری هم گزارش شود لازم است دولت ها درباره آن‌ها گفت وگو کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار