سفیر افغانستان در اسلام‌آباد گفت: حمله اخیر پهپاد آمریکا در خاک افغانستان که موجب کشته شدن عمر منصور شد، بنا به خواسته اشرف‌غنی صورت گرفت.

زاخیلوال: غنی به کشته شدن طراح حمله به مدرسه پیشاور کمک کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد در صفحه فیسبوک خود نوشت: حمله اخیر هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاک افغانستان که موجب کشته شدن عمر منصور از طراحان اصلی حمله سال 1393 به مدرسه پیشاور پاکستان و هفت نفر از همدستان وی شد، بنا به خواسته اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و بعد از مطلع شدن وی از محل اختفای آنان انجام شد.

زاخیلول نوشته است: این موضوع، اثبات کننده این حقیقت است که افغانستان به دنبال استفاده ابزاری از تروریست‌ها نیست و بدون هیچ گونه تبعیضی میان تروریست ها، به شدت با آنها برخورد می کند.

افغانستان پاکستان را به برخورد تبعیض آمیز به تروریست ها و عدم برخورد جدی با طالبان متهم می داند و معتقد است پاکستان تروریست ها را به تروریست خوب و تروریست بد تقسیم می کند.

وزارت دفاع آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که در حمله هواپیمای بدون سرنشین این کشور در ولایت ننگرهار افغانستان که حدود یک هفته پیش انجام شد، عمر منصور از طراحان اصلی حمله دوسال پیش به مدرسه پیشاور پاکستان کشته شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز به نقل از بیانیه وزارت دفاع آمریکا، کشته شدن عمر منصور را تایید کرده است.

ایرنا نوشت: در آذر ماه سال 1393، حمله گروهی از تروریست ها به مدرسه ای در شهر پیشاور پاکستان موجب کشته شدند نزدیک به 150 دانش آموز و کادر آموزشی این مدرسه شد که یکی از کم سابقه ترین حوادث تروریستی در تاریخ پاکستان بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.