نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: مسئله عفاف و حجاب، مسئله‌ای است که لبه تیز تیغ دشمن بر پیکره دین و اسلام است و تهاجم به ارزش‌های دینی از حجاب آغاز شده است.

مسئله عفاف و حجاب لبه تیز تیغ دشمن بر پیکره دین و اسلام است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالگرد قیام خونین مسجد گوهرشاد افزود: بی‌حجابی یک منکر شرعی و یک ناهنجاری است که باید از همه ظرفیت‌های نظام و ایمان و عقیده مردم برای مقابله با آن استفاده شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری دغدغه‌شان را با عنوان ولنگاری فرهنگی بیان کردند و این ولنگاری هم فضای اجتماعی مردم و هم حوزه اندیشمندان و فرهیختگان و هم عرصه متولیان فرهنگی را فراگرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ولنگاری سبب ضعف غیرت دینی می‌شود، افزود: در عرصه فرهیختگان و نخبگان اگر ولنگاری باشد، یعنی حساسیت نخبگان جامعه که الگوهای انسان‌زیستی هستند از آن‌ها گرفته می‌شود، اگر جریان‌های آکادمیک نسبت به آسیب‌ها حساس نباشند، فساد جامعه را فرا می‌گیرد و اگر ولنگاری در عرصه مسئولان اتفاق دهد، نشان از عدم توجه به مجازات الهی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید براینکه "دولت‌ستیز" نیستم، گفت: دولت تدبیر و امید وزرایی دارد که ولایتمدار هستند و حتی اکثر این‌ها مقلد مقام معظم رهبری هستند و در راس دولت نیز یک روحانی فقیه و عضو خبرگان رهبری قرار دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است.، افزود: مگر می‌شود این محور اقتدار برابر فساد و فسق و فجور بی‌تفاوت باشد و دخالت نکند.

امام جمعه مشهد با اشاره به مجوزهایی که دولت و کنسرت ها می دهد، گفت: آیا دولت برای بی بند وباری و بی عفتی هایی که در حاشیه کنسرت ها انجام می شود هم مجوز می دهد؟

وی گفت: نیروی انتظامی معاونت امنیت اخلاقی را دارد که قرار است امنیت اخلاق و عفت را در حاشیه یک برنامه تأمین کند و از آن برنامه جلوگیری کند. بحث مقابله با مجوز وزارت ارشاد نیست، نیروی انتظامی وقتی می‌بیند، برنامه‌ای قرار است اجرا شود و در حاشیه آن فحشا ایجاد می‌شود، چطور مداخله نکند؟

آیت الله علم الهدی با بیا اینکه راضی‌ کردن دشمنان خدا یک برجام  است، افزود: دیروز در سالگرد برجام، رئیس‌جمهور آمریکا نتیجه را محدود کردن ایران در انرژی هسته‌ای معرفی کرد و دو ساعت بعد کنگره آمریکا، ایران را در معاملات دلار تحریم کرد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: امام جمعه ، عفاف ، حجاب ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار