مربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است با توجه به آسیب دیدگی های یزدانی و دوری از تمرینات هنوز حضور وی در المپیک قطعی نشده است.

لایق: حضور یزدانی در المپیک قطعی نیست به‌ گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا لایق مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: در طول چند روز گذشته، ما بارها با اعضای شورای فنی، هم به صورت تلفنی و هم نشست جلساتی را برگزار کردیم. با هماهنگی که صورت گرفته بود، دیروز اعضای شورای فنی به صورت جدی در تمرینات کشی گیران حضور داشتند و برنامه های تمرینی را زیر ذره بین قرار دادند؛ پس از تمرینات، مجدداً کادر فنی با شورای فنی جلسه ای را برگزار کرد؛ سپس شورای فنی با دکتر سجادی هم جلسه ای را ترتیب دادند که در این جلسه برنامه های تمرینات و تورنمنتهای مختلف، همچنین شرایط آمادگی ورزشکاران بررسی شد که ماحصل این جلسه انتخاب حسن رحیمی، میثم نصیری، حسن یزدانی، علیرضا کریمی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی بود. 

وی در پاسخ به این سوال که شما یک تبصره گذاشته اید که رضا یزدانی به طور قطعی انتخاب نشده است عنوان کرد: متأسفانه آسیب دیدگی که برای رضا یزدانی به وجود آمد، طولانی شد و برنامه تمریناتش طوری شد که ما نتوانیم در میدان اسپانیا از این کشتی گیر استفاده کنیم؛ زیرا تشخیص شورای فنی بر این بود که این ورزشکار برای تمرینات خود وقت بیشتری بگذارد. شرایط تمرینی رضا یزدانی هنوز به آن حد مورد نظر کادر فنی نرسیده که تأیید قطعی حضور او در بازیهای المپیک صورت بگیرد؛ به همین جهت یک تبصره در نظر گرفته شد. انشالله در این مدت باقی مانده این ورزشکار تمرینات را پشت سربگذارد و به آمادگی مورد نظر کادر فنی دست پیدا کند؛ در غیر اینصورت ما از نفر دوم، امیر محمدی استفاده خواهیم کرد. 

لایق در واکنش به این پرسش که رضا یزدانی مدت زیادی از تمرینات دور بوده است به طور طبیعی نمی تواند به آمادگی مدنظر دست پیدا کند، شما چطور ریسک می کنید و چنین کشتی گیری را انتخاب می کنید، اظهار کرد: درست است که یزدانی در بسیاری از تمرینات حضور نداشته است، اما اکنون با 60 درصد آمادگی که دارد، توانسته شرایط حضور در المپیک را داشته باشد. یک مشکلی که وجود دارد این است که نفر دوم این وزن عملکردش طوری نبوده که مورد تأیید کادر فنی باشد و این عاملی شده که توجه ما بیشتر روی یزدانی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار