با انسداد هزار و 584 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان ، 156 میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیر زمینی استان صرفه جویی شد.

صرفه جویی 156 میلیون متر مکعبی آب در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه انسداد چاه های غیر مجاز در استان همدان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی هم به شمار می رود افزود: تا سال 1393 ، 411 حلقه چاه مسدود شده بود و از سال 94 انسداد این چاه ها سرعت یافت و پارسال 700 حلقه چاله و امسال هم تاکنون 223 حلقه چاه غیر مجاز  پلمپ شد.


وی با تاکید بر اینکه انسداد ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته سبب صرفه‌جویی ۵۸ میلیون مترمکعبی در منابع آبی زیرزمینی شده است، عنوان کرد: در موضوع صرفه‌جویی فضای مناسبی برای کار و تلاش وجود دارد تا در بخش صنعت و کشاورزی با اجرای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری به دستاوردهای مناسبی دست یابیم.

عزالدین تاکید کرد: براساس هدفگذاری صورت گرفته امسال ۵۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود می‌شود که تاکنون 223 حلقه مسدود و 17 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری نیز  دو هزار و812 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب در استان همدان نصب می‌شود، گفت: کنترل، نگهداری و تعمیرات در سازه‌های موجود در بخش صنعت آب اهمیت بالایی دارد و از این تعداد هزار و ۹۲۲ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی نصب شده است.

عزالدین همچنین با اشاره به انجام بیش از دو هزار مورد بازدید از چاه‌های استان همدان عنوان کرد: نتیجه این بازدیدها جلوگیری از اضافه‌برداشت ۳۳۰ چاه کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.