بافت محله "پل" ابیانه با اعتبار 400 میلیون مرمت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر پایگاه پژوهشی ابیانه با اشاره به اهمیت محله پل به عنوان یکی از سه محله تاریخی ابیانه گفت: این طرح شامل ترمیم اندود کاه گل بخشی از ورودی اصلی معبر پل میان و کوچه علی صادق که از معابر فرهنگی و پراهمیت بالا محله در ابیانه و محل عبور نخل است می شود و تاثیر به سزایی در ساماندهی محله و توسعه کالبدی و فرهنگی این محله به خصوص برای ساکنان دائمی محله دارد.

سید احمد نجیبی با اشاره به ترمیم جداره های روستای ابیانه در سال های گذشته افزود: امسال با توجه به شرایط جداره های محله پل، این بخش روستا با اعتبار 400 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی پایگاه میراث فرهنگی ابیانه مرمت می شود.

وی با تاکبد بر اینکه عملیات مرمت از نیمه تیرماه جاری آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان مردادماه به سرانجام برسدگفت: شرایط اقلیمی ابیانه و بارش های متعدد در فصل زمستان، بافت گلین این خانه ها در معرض فرسایش قرار می دهد و در سراسر دنیا سنت های سالانه تعمیر و تجدید اندود گِل در محله های تاریخی دارای معماری گلین، وجود دارد.

محله "پل" ابیانه در بخش شمالی و غربی این روستای تاریخی واقع شده و به دلیل واقع شدن در بستر سنگی در نیمه شمالی روستا، بافت معماری جذابی در هم نشینی با بستر طبیعی کوه کرکس ایجاد کرده است .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.