استاندار خراسان رضوی در پیامی روز ملی صنعت و معدن را به همه دست اندرکاران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در این پیام اظهار داشت: نامگذاری این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روز ملی صنعت و معدن را به همه جهادگران, کارآفرینان و زحمتکشان عرصه ی صنعت و معدن که در شرایط سخت و دشوار ولی با امید و پشتکار، چرخ های اقتصاد این کشور را به حرکت در می آورند؛ تبریک عرض می کنم .

دلاوران عرصه ی تولید با همت خود ثابت کرده اند که ایران شایستگی ایستادن در بالاترین قله های سرافرازی را دارد و سربلندی و افتخار امروز صنعت و معدن کشور مرهون زحمات صادقانه این عزیزان است .

نامگذاری این روز فرصت مناسبی است که به یکی از مهم ترین موتور محرکه ی اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این حوزه به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه، نقش بسزایی دارد.

نگاه ویژه حمایتی مسئولان به بخش تولید از جمله محورهای ضروری در برنامه ی توسعه کشور است. حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی ، توجه به حضور ارزشمند بخش خصوصی با راهبرد افزایش تولید و بهبود کیفیت، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، توجه به دستاوردهای درخشان صنعت و معدن ، برداشتن مقررات دست و پاگیر و رفع موانع تولید با رویکرد رقابت پذیری تولیدات داخلی در بازارهای بین المللی ، توسعه و گسترش صنایع دانش بنیان و در نظر گرفتن اولویت های صنعتی و معدنی هر شهرستان با توجه به مزیت های محلی و شکل گیری زنجیره ی ارزش، در ایجاد اشتغال، از مهمترین اهداف و برنامه ها ی راهبردی توسعه صنعت استان است .

بخش معدن استان نیز به لحاظ کمیت، کیفیت، تنوع و پراکندگی، دارای ذخایر کم نظیر و ارزشمندی است که زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرده است.

امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال، در سایه توجهات حضرت ثامن الحجج ( علیه آلاف التحیه و الثنا ) با تأسی به سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید بر سیاست های دولت تدبیر و امید برای کسب جایگاه نخست و پیشگامی در تحولات شتابنده در رسیدن به افق های چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همواره موفق و آغازگر فصل نوینی در مسیر اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت باشید.

گفتنی است؛ همایش روز ملی صنعت و معدن، بیست و ششم تیر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام//


برچسب ها: پیام ، استاندار ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.