رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: این شهرستان به علت نفوذ موج گرمایی اواسط هفته جاری شاهد روزهای گرم‌تری با دمای بیش از 43 درجه سانتیگراد می‌شود.

عباس ارغوانی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:کاشانی‌ها این افزایش دما را تا پایان هفته همراه با وزش باد نسبتا شدید و گرد و غبار در اواخر این هفته خواهندداشت.

وی تصریح‌کرد:با توجه به ورود این موج گرمایی همشهریان کاشانی نسبت به پدیده گرمازدگی و قرارگرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش(UV) اقدامات مناسب را انجام‌دهند.

به‌گفته‌وی،کودکان و سالمندان، بیماران قلبی و دیابتی حتی‌المقدور از حضور در فضای بیرون و در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند و افرادی نیز که چاره‌ای جز تردد و رفت و آمد برای انجام امور خود ندارند استفاده ازلباسهای روشن، نخی و گشاد، کلاه، عینک دودی، آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، در ادامه ثبت بیشترین دما را با 44و چهار دهم درجه سانتیگراد در روز 11 تیرماه و ماه مبارک رمضان ذکرکرد و گفت: بطور کلی روند فصل گرما در کاشان از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

ارغوانی تصریح‌کرد: میانگین سالانه دما در کاشان 19و هفت دهم درجه سانتیگراد است که میانگین آن در سردترین ماه سال به 4 و هشت دهم درجه و در گرم‌ترین ماه سال به 34 درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه اداره هواشناسی کاشان یکی از ایستگاه‌های اصلی جهانی و قدیمی‌ترین اداره‌های هواشناسی کشور با برند جهانی(OIFK) است که در تمام پیش‌بینی‌ها و مسیرهای هوایی از پارامترهای آن استفاده می‌شود گفت:این اداره در سال 1341 فقط سه سال پس از تاسیس سازمان هواشناسی ایران تاسیس شد.

ارغوانی، در پایان با اشاره به اینکه بیش از 20 پارامتر جوی در این اداره در هر ساعت و 24 ساعته ثبت و گزارش می‌شود اظهارداشت: سیستم‌های خودکار و نیمه‌خودکار نیز این پارامترهای جوی برداشت شده را کنترل می‌کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار