مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره کاروان آفتاب همزمان با دهه کرامت درمشهد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید سعید سرابی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره کاروان آفتاب گفت: همچنین در این جشنواره از آثار برتر با موضوع فرهنگ رضوی رونمایی می شود.

وی ادامه داد: این آثار بیشتر مربوط به تولیدات استان در عرصه های مختلف هنری است .

سرابی افزود: این جشنواره از ١٤ لغایت ٢٤ مرداد ماه در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی، در فضایی مناسب در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست های علمی و تخصصی با رویکرد هنر رضوی، رونمایی از آثار هنری، نمایش آثار نفیس سنوات گذشته با موضوع فرهنگ رضوی و رایزنی برای حضور هنرمندان برجسته از مهمترین برنامه ها در بخش هنری این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره، نگارخانه های شهر مشهد نمایشگاه های هنری با موضوع فرهنگ رضوی خواهند داشت.

وی با اشاره به محدودیت فضای نمایشگاهی در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی افزود: باید دبیران کمیته ها از برترین های حوزه فرهنگی و هنری و رسانه های دیجیتال برای حضور در این جشنواره دعوت کنند.

وی اظهار کرد: اکران فیلم های کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن با موضوع فرهنگ رضوی نیز از دیگر برنامه های کمیته سینمایی و سمعی بصری این جشنواره است.

سرابی گفت: نمایشگاهی از آثار برتر در زمینه آداب زیارت و زائر در این جشنواره برپا خواهد شد و در کنار این برنامه عکاسی روی پرده با عنوان 'عکس گنبد بارگاه' برای بازدید کنندگان در نمایشگاه انجام خواهد شد.

وی بر تبلیغات و اطلاع رسانی در باره برگزاری این جشنواره تاکید کرد و افزود: باید از فرصت های تبلیغاتی شهرداری مشهد نیز در سطح شهر استفاده کرد تا این رویداد فرهنگی به بهترین شکل ممکن به مردم معرفی شود.

وی با تاکید بر خلاقیت و نوآوری در این جشنواره اظهار کرد: در این نمایشگاه باید از جلوه های جذاب استفاده شود تا مردم و جوانان برای حضور در این جشنواره ترغیب شوند.

سرابی برگزاری این جشنواره را مهمترین برنامه این اداره کل در دهه کرامت دانست.

دهه کرامت از 14 مرداد ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه می یابد.

انتهای پیام //


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.