نخستین مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی آرامش در ساری راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این مرکز با همکاری بهزیستی استان، شهرداری، انجمن ضایعه نخاعی و سفارت کشور ژاپن راه اندازی شد، گفت: برای ساخت و تجهیز این ساختمان 3 میلیارد تومان هزینه شد.

آرام به راه اندازی نخستین مرکز تحت حاد کشور تا سال آینده در مازندران اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز، حادثه دیدگانی که دچار ضایعه نخاعی شدند، پیش از ترخیص از بیمارستان با مشاوره رایگان از لحاظ روانی برای پذیرش مشکل خود آماده می شوند.

وی با بیان اینکه معلولان ضایعه نخاعی بعد از پذیرش بیماران خود به مرکز توانبخشی ارجاع داده می شوند، گفت: برای توانبخشی هر معلول ضایعه نخاعی 320 هزار تومان یارانه در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی آرامش نیز با تاکید به ظرفیت پذیرش 100 معلول ضایعه نخاعی در دو نوبت در این مرکز، افزود: این مرکز هم اکنون در نوبت صبح به 50 معلول در استان خدمات ارائه می دهد.

بنیامین محسنی آموزش معلولان، خدمات تخصصی و پزشکی، فیزیوتراپی و مشاوره ای را از جمله اهداف راه اندازی مرکز آموزشی توانبخشی معلولین در مرکز استان بیان کرد.

به گفته وی؛ مرحله دوم ساختمان این مرکز با ارائه خدمات هیدروتراپی و آب درمانی تا سال آینده در استان راه اندازی می شود.

870 نفر در مازندران معلول ضایعه نخاعی هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.