مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور از وجود 23هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در کشورخبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دکتر نصر در جمع خبر نگاران ازوجود 23هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در کشورخبر دادوگفت :این تعداد کودک به سازمان بهزیستی سپرده شده است و اصل سازمان این است که کودکان به خانواده های بازگردند .

وی با اشاره به رویکرد سازمان که همان بازگشت کودکان به آغوش خانواده است افزود : از 23هزار کودک بی سرپرست و بد سرپرست 14هزار نفر به خانواده های دارای صلاحیت سپرده شده اند و مابقی که تعداد 9هزار نفر است در مراکز و موسسات مانده اند .

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور به رویکرد سازمان اشاره کرد و گفت : رویکرد این است با شناسایی خانواده ها کودکان مراکز به آغوش خانواده برگردند چرا که اعتقاد براین است خانواده بد داشتن بهتر از بی خانواده بودن است کانون خانواده بهترین جایی است که یک کودک در آن به رشد و تعالی می رسد و احساسات و عاطفه ها را از آن محیط دریافت می کند .

نصر با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در هم تنیده هستنند اعلام کرد : بر اساس مطالعات سه عامل اعتیاد ،فقر اقتصاد خانواده و مهاجرت در بحث کودکان کار موثر است که فقر اقتصادی منجر به مهاجرت می شود .

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشوربه آسیب هایی که کودکان کار را تهدید می کند اشاره کرد و گفت : عقب ماندگی تحصیلی،مشکلات جسمی به دلیل حضورو ماندن در خیابان ها،سوءاستفاده های باند های سود جو برا ی جذب نیرو در بحث های قاچاق کالا و مواد مخدر است که در این زمینه مردم باید به موسسات غیردولتی که در راستای ساماندهی کودکان کار تأسیس شده است کمک کنند .

نصر با اشاره به اینکه بحث اعتیاد یکی از آسیب های جدی این کودکان است بیان کرد : همچنین سوءاستفاده های جنسی از دیگر آسیب ها است و بر اسااس مطالعات وزارت بهداشت ایدز در کودکان کار 4.5برابر کودکان عادی است .

دکتر نصر با اشاره به اینکه در هریک ساعت ۱۹واقع طلاق در کشور درسال ۹۴ثبت شده است گفت :یکی از علل کودکان کار طلاق و بحثدازدواجپهای نانوفق است که این نشان میدهد ما ضعف فرهنگ و کار فرهنگی داریم .

وی افزود :۴۸درصد طلاق ها در سه تا پنج سال اول ازدواج و ۱۵درصد طلاق در همان سال اول ازدواج رخ می دهد و دلیل ان این است که روش های سنتی فراموش شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.