استاندار آذربایجان شرقی از اعطای تسهیلات به 83 واحد صنعتی و کشاورزی در سطح استان خبر داد.

اعطای تسهیلات به 83 واحد صنعتی و کشاورزی در آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر جبارزاده طی بازدید از سه واحد تولیدی شهرستان مرند و با حضور در جلسه رفع موانع تولید کنندگان گفت : برای افزایش تولید و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات فعال ، از 87 واحد معرفی شده با میزان تسهیلات دو هزارو 900 میلیارد ریال ، به 83 واحد صنعتی و کشاورزی در سطح استان تسهیلات بانکی به میزان 870 میلیارد ریال ازسوی بانک های عامل پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل ویژه شهرستان مرند در زمینه کشاورزی گفت : نگاه استان به شهرستان مرند در زمینه کشاورزی و دامداری نگاهی ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای خارجی از مرز جلفا است .

دکتر جبارزاده در ادامه با اشاره به اینکه در سال 94، بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است، افزود: در سال جاری نیز بیش از چهار هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت خواهد شد.

فرماندار شهرستان ویژه مرند در این جلسه گفت : در مرند 185 واحد تولیدی در حوزه صنعت وجود دارد که 104 واحد فعال، 35 واحد نیمه فعال و 46 واحد آن غیرفعال می باشد.

کرمی تعداد صنایع تبدیلی شهرستان را در حال حاظر 15 عدد اعلام کرد و با بیان اینکه 12 واحد نیز در حال ساخت می باشد افزود: از تعداد 15 واحد موجودی فقط 5 واحد فعال است که مشکلات اصلی آنها کمبود سرمایه در حال گردش است.

فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: در سند تدبیر و توسعه شهرستان مرند 7 هسته کلیدی مطرح شده است که همه آنها در حال تامین هستند.

کرمی اظهار داشت: اولین هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان تامین آب شرب و زراعی مورد نیاز است که از طریق خط انتقال آب ارس به دشت هرزندات و یکانات حل خواهد شد که هم اکنون در خط یکانات 15درصد و در خط هرزندات 10درصد پیشرفت کار وجود دارد.
وی همچنین در مورد دیگر هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان بیان داشت: استخراج و فرآوری مواد معدنی نیز جزو هسته های کلیدی شهرستان است که با راه اندازی کارخانه الیاف شیشه و توسعه واحد تولیدی خاک چینی این هسته کلیدی نیز در حال تامین است.

فرماندار مرند منطقه ویژه اقتصادی را یکی از شاه بیت های سند تدبیر و توسعه عنوان کرد و افزود: با توجه به پیگیری های شرکت شهرک های صنعتی در این مورد ما شهرک صنعتی قرمزی قشلاق مرند را برای منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد داده ایم که در حال طی مراحل اداری است.

فرماندار مرند وضعیت صنعت دام شهرستان را مناسب ندانسته و افزود: 84 واحد گاو شیری دارای پروانه وجود دارد که 25 واحد آن فعال و نیمه غعال می باشد و همچنین130 واحد مرغداری تخم گذار و گوشتی دارای پروانه وجود دارد که 22 واحد آن غیرفعال است.

کرمی در مورد اقدامات فرمانداری شهرستان ویژه مرند در جهت رفع موانع تولید واحدهای شهرستان مرند نیز گزارشی داد و اضافه کرد: در طول سال گذشته 4 جلسه هم اندیشی با سرمایه گذاران شهرستان برگزار شده است که به طور کلی 65 مصوبه داشته و از این تعداد مصوبه 50 عدد آن تحقق یافته و 16 مصوبه به دلایل مختلفی تحقق نیافته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.