صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به مقصد سایر کشورها بیش از 71درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور در 3 ماهه اول سال جاری 950 تن به ارزش بیش از 475 هزار دلار بوده است.

مسعود ابراهیمی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 393 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشورهای افغانستان،ترکمنستان بوده است.

وی در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز افزود: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزءبا کیفیت ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

وی گفت: کلیه محموله های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود ودقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

ابراهیمی یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.