والی ولایت نیمروز افغانستان گفت: بندر چابهار بهترین مکان برای انتقال کالاهای افغانستان به دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛ سمیع  در سفر به چابهار در نشستی با استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان این شهرستان در مجتمع پتروشیمی مکران افزود:بندر راهبردی چابهار با موقعیت اتصال به آبهای اقیانوسی، بهشت سرمایه گذران افغانستانی برای تجارت و فعالیت های اقتصادی است.

وی افزود: کشور ایران میزبان خوبی برای شهروندان افغان در چند دهه اخیر بوده است که لطف و مهربانی دولت و ملت ایران جای قدردانی دارد و هیچگاه از ذهن ملت افغان پاک نخواهد شد. 

وی گفت: افغانستان از نظر کشاورزی و معادن، کشوری غنی است که می توان با اکتشاف و استخراج معادن و انتقال محصولات آنها به چابهار به سراسر دنیا صادر کرد.
 
والی ولایت نیمروز افغانستان افزود: انتظار است با عنایت و توجه استاندار محترم و مسئولان سیستان و بلوچستان تمامی موانع سرمایه گذاری از سر راه فعالان اقتصادی افغان برداشته تا روز به روز بر جمعیت تجار و سرمایه گذاران در این استان به ویژه بندر چابهار افزوده شود.
 
وی بیان کرد: برگشت سرمایه و کوتاهی مسیر، صرفه جویی در هزینه ها، وجود امنیت و دسترسی به بازارهای جهانی مهمترین مزیت بندر چابهار برای سرمایه گذاران و تجار افغانستان است. 

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۵
کالای افغانستان؟؟؟؟؟

خطرناک نیست؟؟؟