قاووق: سیاست عربستان در منطقه فاجعه‌بار است

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد عربستان اگر از سرنگونی نظام در ترکیه با زور سلاح ناراضی است پس نباید در سوریه دنبال سرنگونی نظام با زور باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی گفت: عربستان با سیاست‌هایش در منطقه تنها فاجعه به بار می‌آورد. آن‌ها به انفجارها در داخل عربستان اعتراض می‌کنند اما به حملات و انفجار در داخل سوریه ترغیب می‌کنند. ما امروز می‌بینیم که عربستان از جبهه النصره در سوریه استفاده می‌کند در حالی این گروه شاخه القاعده است که جامعه بین المللی آن را تروریستی می‌داند. این‌ها از اینکه تروریسم آن‌ها را هدف قرار بدهد ناراضی هستند اما اگر سوریه را هدف قرار بدهد از نظر آن‌ها هیچ ایرادی ندارد. این‌ها اگر از سرنگونی نظام در ترکیه با زور سلاح ناراضی هستند پس نباید در سوریه دنبال سرنگون کردن نظام با زور سلاح باشند.

قاووق تأکید کرد: مسئله‌ای که برای ما دردناک‌تر است این است که عربستان جبهه النصره را که دشمن لبنان است مسلح می‌کند. سلاحی که عربستان به ارتش لبنان نداد امروز به دست جبهه النصره در حلب می‌رسد. سیاست‌های عربستان خطری واقعی علیه ثبات و وحدت ملی است.

وی گفت: ما فراموش نمی‌کنیم که در جنگ 2006 لبنان این عربستان بود که به طولانی کردن جنگ ترغیب می‌کرد. عربستان و حامیانش تنها حزب الله را تروریست می‌دانند. اما گذشت ایام نادرست بودن سیاست‌های آن‌ها را ثابت کرد چرا که تروریسمی که عربستان، عراق، سوریه و پاریس را هدف قرار داده تروریسم تکفیری است که منشأ آن عربستان است نه حزب الله.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار