تعداد 82 گزارش خبری و ساعتها برنامه رادیویی و تلویزیونی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از شبکه استانی سهند در ماه مبارک رمضان پخش شده است .

مدیرکل صداوسیمای مرکز اذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت : برنامه های آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد به طور کامل در شبکه استانی سهند پوشش داده شده بطوریکه در ماه مبارک رمضان برنامه های رادیویی مانند ترتیل قران کریم، برنامه زنده قران کریم از مصلای اعظم، درسهایی از قران، نهج البلاغه و همچنین برنامه اوباشدانلیق، ایفطارلیق، شب های قدر و ویژه عید سعید فطر در ساعتهای مختلف پخش شده است.

سیدمحسن لطیفی همچنین با بیان عملکرد حوزه صدای رادیو مراغه تصریح کرد: رادیو مراغه با تولید برنامه های متنوع در ابعاد گسترده برنامه های افطار قوناخلیقی، سحر گوروشی وسخنرانیهای مذهبی در طول ماه مبارک رمضان فعالیت کرده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه های سیما در خصوص آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: پخش برنامه های الله قوناقلیغی، جشن گلریزان و همایش جشن گلریزان در کنارمتولیان آزادی زندانیان و کمک به ایتام بوده است.

به گفته سید لطیفی همچنین 82 خبر و گزارش خبری در طول ماه مبارک رمضان از خبر رادیو و تلویزیون پخش شده است. 

مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی نیزاز آزادی 50زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان خبرداد.

رسول تقی پور با اشاره به اینکه در زندانهای استان 280 زندانی جرایم غیرعمد و محکومیت های مالی وجود دارد، افزود: از تعداد کل زندانیان، پرونده 50 نفر آماده بوده و ﺣﺎﺋز شرایط آزادی است.

وی هم چنین به کمک های جمع آوری شده مردم اشاره کرد و افزود:در جشن گلریزان امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای ازادی زندانیان غیرعمد و محکومیت های مالی جمع آوری شده و درحال حاضر نیز مبلغ شش میلیارد تومان برای ازادی زندانیان نیاز است که اگر قسمتی از این مبلغ از طریق ستاد دیه کشور پرداخت شود برای آزادی زندانیان کافی خواهد بود.

مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هرموقع زندانی ﺣﺎﺋز شرایط آزادی باشد آزاد خواهد شد، گفت:در حساب ستاد دیه همیشه پول وجود دارد و مردم حتی در روزهای تعطیل هم به این حساب پول واریز می کنند.

تقی پور آزادی 300 نفر زندانی را از برنامه های امسال ستاد دیه استان عنوان کرد.

وی محکومیت های مالی و جرایم غیرعمد را شامل چک های بلاعوض، سفته، دیون مالی و حوادث کارگاهی، صنعتی و ساختمانی دانست.

وی در رابطه با نحوه پرداخت تصادفات رانندگی تصریح کرد: پرداخت تصادفات رانندگی بصورت وام است و نقد پرداخت نمی شود و فرد مبلغ مورد نظر را در طول سالها به صندوق تامین خسارت های بدنی برمی گرداند.

مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: استان آذربایجان‌شرقی از جمله استان های نمونه کشور در خصوص جمع آوری کمک های مردمی است.

لازم به ذکر است: شماره حساب 1122 بانک ملی برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و تلفن 36581579 ستاد دیه جهت برقراری ارتباط مردمی است.

مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در زندانهای استان 290 نفر زندانی جرایم غیرعمد در صف آزادی قرار گرفته اند، گفت: ستاد دیه از فردای جشن گلریزان شروع به آزادسازی زندانیان کرده که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان 43 نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.

میر علی اکبر بنی هاشمی افزود: کمک‌رسانی ستاد دیه، فقط برای جرائم غیرعمد مانند تصادفات، حوادث کارگاهی، جرائم مالی نفقه و مهریه است و کلاه‌برداری و شیادی شامل این کمک ها نمی‌شود .

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز نیز با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان تبریزجزوه 5 انجمن برتر کشور است گفت: فعالیت های انجمن در راستای کمک به زندانیان، کمک به خانواده های زندانیان و کمک به باز پروری و اصلاح زندانی است.

سعید محدث با بیان اینکه 400 خانواده در تبریز تحت پوشش انجمن هستند، افزود: خدمات ارائه شده خانواده های زندانیان مساعدتهای فرهنگی،ورزشی و حمایت های تحصیلی برای فرزندان مددجویان، تحویل سبد حمایتی به مناسبت شب یلدا و عید نوروز، توزیع سبد غذایی و بهداشتی، تهیه شیرخشک فرزندان مددجویان بی بضاعت، پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان مددجویان را شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز گفت: یکصد و 70 خانواده زندانیان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قرار دارند. 

محسن ارشدزاده ارائه مستمری برای اعضای خانواده های بی بضاعت، ارائه هزینه های ضروری، هزینه های درمانی و تحصیلی و هزینه تامین مسکن را از جمله خدمات سازمان برای کمک به خانواده های زندانیان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار