کمتر از یک ماه دیگر مهمترین رقابت ورزشی جهان در پایتخت برزیل برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، افغانستان نیز با سه نماینده در دو رشته قرار است در رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶ حضور داشته باشد. 

توفیق بخشی از رشته جودو 

جودو کار با تجربه افغانستان که چندی پیش جواز حضور در المپیک را کسب کرده بود این روزها سخت در حال تمرین است. او تنها نماینده ورزش های رزمی افغانستان در ریو خواهد بود که در وزن ۱۰۰ کیلو قرار است به نمایندگی از جدودوی افغانستان در المپیک شرکت کند.


کیمیا یوسفی از رشته دو و میدانی 

 کیمبیا یوسفی ورزشکار قندهاری مهاجر در مشهد با ثبت بهترین زمان در رقابت با ورزشکاران مهاجرین مقیم ایران در رشته ۴۰۰ متر موفق شد مدال طلا را کسب کند.

کیمیا یوسفی همچنین در رقابت با دختران پایتخت نیز خوش درخشید و توانست راه رفتن به برزیل را هموار کند، او در رقابت با  چهار ورزشکار کشور تهمینه کوهستانی، سدیه برومند و فاطمه ابراهیمی موفق شد با ثبت زمان ۱۴ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه ضمن قهرمانی، به عنوان نماینده افغانستان در المپیک ۲۰۱۶ ریو در برازیل معرفی شد.


عبدالوهاب ظاهری از رشته دو و میدانی 

یکی از دیگر نماینده گان افغانستان در المپیک برزیل عبدالوهاب ظاهری قهرمان مسابقات دوی افغانستان است. عبدالوهاب ظاهری در رشته ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مردان در این  مسابقات شرکت خواهد کرد.

سه نماینده ورزش افغانستان روز ۲۴ جولای برای شرکت در المپیک کابل را به مقصد برزیل ترک خواهند کرد.

مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ برزیل از تاریخ ۵ اگوست شروع میشود.

انتهای پیام/


برچسب ها: افغانستان ، ورزش ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار