هجوم بی سابقه و سیل آسای جیرجیرک ها شب هنگام به خانه های مهران، باعث نگرانی و سلب آسایش مردم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ هجوم جیرجیرک های سیاه به خیابان ها، کوچه ها و منازل مردم در شب باعث ترس کودکان و خردسالان و آلودگی صوتی شده است.
به گفته کارشناسان محیط زیست بارش های مناسب امسال بعد از چندین سال خشکسالی، پوشش گیاهی انبوه و گرمای زودرس موجب تغییر شرایط اکولوژی و تکثیر جیرجیرک ها شده است.
فرماندار مهران اعلام کرد: وجود این گونه حشرات زمینه ساز بیماری های گوناگون و نیز متضرر شدن کشاورزان و باغداران شهرستان مهران می شود.
مراد ناصری اضافه کرد: لازم است که برای جلوگیری و از بین بردن اینگونه حشرات در شهرستان ، به ویژه در فازهای یک و 2و مناطق فرخ اباد و رستم آباد با توجه به نزدیکی به مزارع کشاورزی و تجمع فراوان آنها در این مکانها تمهیدات لازم را اندیشید.
وی افزود: ارگان های ذیربط در شهرستان باید با شناسایی دقیق کانون های تجمع این گونه حشرات و سم پاشی منطقه با رعایت کامل مسائل بهداشتی و زیست محیطی و با همکاری و تعامل سایر ادارت
اقدام کنند.
فرماندار مهران گفت: شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی شهرستان مهران شبانه نسبت به سم پاشی کانون های تجمع جیرجیرک ها در شهرستان اقدام می کنند.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، جیرجیرک ، هجوم ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.