جلسه هم‌اندیشی دهیاران با تأکید بر آموزش نحوه مدیریت پسماند روستایی با مشارکت بخشداری مرکزی و محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان : رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار گفت : نظر به وابستگی معیشت و زندگی روستاییان به طبیعت و محیط اطرافشان و همچنین ضرورت حفظ محیط‌زیست روستا، مدیریت پسماند روستایی یکی از اولویت‌های زیست‌محیطی محسوب می‌شود.
حبیب دارپرنیان تصریح کرد: در این راستا، آموزش، اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت مردمی و بهره‌گیری از توان روستاییان و جوامع محلی نقش سازنده و به‌سزایی دارد.
وی افزود : با هدف ایجاد محیط‌زیستی سالم در این مناطق، طی جلسه هم‌اندیشی که با حضور اکثریت دهیاران، بخشدار و کارکنان بخشداری مرکزی گرمسار و محیط‌زیست برگزار شد، مشکلات زیست‌محیطی روستاهای این بخش، بررسی و راهکارهای اصولی، منطقی و عملی مدیریت صحیح پسماندهای خانگی و کشاورزی از سوی کارشناسان محیط‌زیست به دهیاران ارائه شد.
دارپرنیان ضمن بیان اینکه خوشبختانه با تدبیر و حمایت متولیان شهرستان، بازگشت مجدد مردم به روستاها را در بخش مرکزی شهرستان گرمسار شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در این جلسه به مواردی از جمله تداوم و استمرار طرح خودجوش پاک‌سازی روستاها از زباله‌ها توسط روستاییان، ترغیب و حمایت از طرح‌های تولید کمپوست یا ورمی کمپوست از زباله‌های خانگی، مدیریت صحیح پسماندهای کشاورزی نظیر فضولات دامی دامداری‌های سنتی داخل حریم روستا، ساماندهی وضعیت نخاله‌های ساختمانی از طریق جانمایی اصولی و تجمیع نخاله‌ها در یک مکان مشخص، ضرورت حفظ و حراست از گونه‌های جانوری و گیاهی حاشیه سکونتگاه‌های روستایی، برگزاری جلسات بررسی سایر مشکلات زیست‌محیطی روستاها به‌صورت فصلی و ... تأکید شد.
انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.