اهواز؛

افزایش تعرفه آب کشاورزی

کشاورزان شمال خوزستان از سازمان آب و برق به دلیل توافق یکطرفه و غیر کارشناسانه افزایش بهای آب برخی از محصولات تا 100 درصد انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول اظهار داشت: سازمان آب و برق خوزستان به تعهدات خود نسبت به کشاورزان پایبند نبوده و توافقات خود با کشاورزان را به صورت یکطرفه نادیده گرفته و آن‌ها را تغییر داده است که این مساله باعث بروز مشکلات فراوانی برای کشاورزان شده است.

ناصر نظرزاده افزود: تعرفه آب برخی از محصولات کشاورزی تا 100 درصد افزایش یافته و این مساله در حالی است که طبق توافقات با سازمان آب و برق نباید این اقدام به صورت یکطرفه انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: سازمان آب و برق طبق مقررات و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ملزم شد که 3 درصد از محصولات کشت شده کشاورزان را به ازای بهای آب کشاورزی از آن‌ها دریافت کند که برخلاف این مصوبه سازمان آب و برق قبل از کشت مبلغی را به عنوان آب بها دریافت می‌کند و این مساله مشکلات فراوانی را برای کشاورزان به وجود می‌آورد.

نظرزاده بیان داشت: سازمان آب و برق باید طبق تفاهم‌نامه‌های خود با کشاورزان و مصوبات انجام شده عمل کند تا در این خصوص مشکلی برای کشاورزان به وجود نیاید و آن‌ها نیز بتوانند با خیال آسوده و بدون دغدغه به کشت بپردازند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان آب و برق به تعهدات خود در زمینه‌های مختلف بخصوص تعرفه‌های آب و بهای آن عمل کند تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی برای کشاورزان نباشیم.

انتهاي پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
اب بها کشاورزی می بایست درچارچوب مقررات و قانون توزیع عادلانه اب تعیین گردد در غیر اینصورت فاقد توجیه قانونی خواهد بود ‌. قانون تثبیت اب بها زراعی مصوب مجلس شورای اسلامی نحوه محاسبه اب بها زراعی را ذکر کرده است ، لذا شرکتهای اب منطقه ای برمبنای ان ملزم به تعیین و اخذ اب بها کشاورزی می باشد .