فرماندار شهرستان جیرفت گفت:خام فروشی مواد معدنی هدر رفت سرمایه ملی و منطقه است و سهم اشتغالزایی را از منطقه خارج می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان؛احمد امینی روش با اشاره به اینکه یکی از بخش هایی که در اقتصاد منطقه مغفول مانده بخش معدنی است،افزود: این بخش مهم‌ترین منبع تأمین کننده مواد اولیه برای بیشتر بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: این بخش از اقتصاد به دلیل امکان ارائه سهم بالایی از تولید کالاهای واسطه‌ای و همچنین از نظر میزان مصرف هر یک از کالاهای واسطه‌ای در رشته فعالیت‌های اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد.

امینی روش افزود : برای کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی باید از ظرفیت معادن کشور بهره برد، البته نباید فراموش کرد که خام فروشی مواد معدنی مد نظر نیست.

وی با اشاره به اینکه جنوب کرمان بویژه شهرستان جیرفت از مواد معدنی فراوانی سرشار است،گفت: باید به سمت جذب سرمایه و راه اندازی این معادن حرکت کنیم.

امینی روش عنوان کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم بنابراین با تمام توان در این راستا حرکت می کنیم.

وی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شد افزود: استفاده و بهره برداری از معادن جنوب نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است بنابراینش با تحقق اقدام و عمل در این راستا می توان به شکوفایی بیشتر منطقه دست یافت.

امینی روش خاطرنشان کرد: شرکت معدنی پارس تیراژ بیش از 150 میلیارد ریال در بخش ساردوییه سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد مراحل احداث کارخانه راه اندازی شده است،عنوان کرد: برای تکمیل آن نیاز به 20 میلیارد ریال تسهیلات دارند که با تمام توان در رفع مشکل این کارخانه تلاش می کنند.

امینی روش گفت: بیش از 25 نفر در این کارخانه مشغول شده اند که با راه اندازی صد درصدی این کارخانه زمینه اشتغال 50 نفر دیگر هم فراهم می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار