سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از به پایان رسیدن مرحله گروهی جام باشگاه های فوتسال آسیا به بررسی این مرحله پرداخته است.

تماشاگران تایلند تهدیدی برای حریفان چونبوری/ سایتAFC: طیبی ناکامی جام ملت ها را جبران می کند و آقای گل می شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  پس از ۱۲ بازی در سه روز، شب های بانکوک میدان جنگ هشت تیم شده است که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برخی از چهره های کلیدی از دور اول را در ادامه مورد بررسی قرار می دهد.

** طیبی و شرکت در برنامه های تیمی درون زمین مسابقه

با پنج گل از دو بازی، حسین طیبی از تاسیسات دریایی در صدر جدول گلزنان ایستاده است. دو گل مقابل المالیک ازبکستان و به دنبال آن هتریک برابر المیادین لبنان، مدافع عنوان قهرمانی آسیا و ایران را به دو پیروزی روحیه بخش رسانده است.

طیبی به دنبال یک دوره عالی ذر تیم ملی ایران در جام ملت های ۲۰۱۶ قهرمانی فوتسال آسیا، جایی که او ۱۱ گل به ثمر رساند و همراه با ایران قهرمان آسیا شد، اما نتوانست به عنوان آقای گلی برسد، این بار در جام باشگاه های آسیا به دنبال این عنوان است و بازیکن نفت الوسط عراق به نام مصطفی حمزه، جیراوات سورنویچیان از چونبوری تایلند و عبدالله سالم از السد قطر همه پشت سر طیبی تلاش می کنند.

**اهدافی که سخت تر بدست می آید

با وجود تلاش بازیکنان نام برده شده متوسط گلزنی در این مسابقات ۵٫۰ گل بوده که نسبت به دوره قبل که ۷٫۱۵ بوده است کاهش بسزایی داشته و رسیدن به آمار دوره قبل دور از دسترس به نظر می رسد. اما با این وجود تاسیسات دریایی پرکار ترین تیم بوده و با ده گل در دو پیروزی ۴-۳ مقابل المالیک ازبکستان و ۶-۲ مقابل المیادین لبنان اما حتی تاسیسات دریایی هم در گلزنی افول داشته و آمار دوره قبلی اش که ۱۷ گل در دو بازی مرحله گروهی بوده را تکرار نکرده است.

**بیشتر مسابقات به هم نزدیک برگزار می شوند؛ حتی بیشتر از یک رقابت و مانند یک جنگ

یک توضیح؛ رسیدن به اهداف قبلی ذکر شده آنقدر مهم نیست؛ چون بازی های این دوره از جام باشگاه های آسیا دیگر کمتر یک طرفه بوده و چهار بازی از ۱۲ بازی از گروه ها با پنج گل یا بیشتر ثبت شد، در حالی که تمام دوازده سال برگزاری مسابقات آسیایی چنین اتفاقی رخ نداده بود و این آمار کمتر بوده است. حتی در پیروزی ۶-۲ تاسیسات برابر المیادین که مقتدرانه ترین و پرگل ترین بازی این رقابت ها در این دوره بوده، با ظرافت در زمانی که نتیجع ۳-۲ بوده در چهار دقیقه باقی مانده آمادگی تاسیساتی ها، سه گل را وارد دروازه طرف لبنانی کرد تا تعقیب بازیکنان و تیم ها همچنان با هیجان باشد.

**صعود ها و بازماندگان از صعود

آمار دیگری از این رقابت ها در مرحله گروهی این دوره آن است که تنها یکی از دوازده تیم در مرحله گروهی بدون به دست آوردن حداقل یک امتیاز تایلند را ترک کردند. تایپاور استرالیا تنها تیم بود که هر دو بازی (۳-۰ به صناخانه هوا، ۴-۰ به السد) را واگذار کرد، اما سه تیم دیگر بازمانده از صعود – وایس ویپرز ،المیادین و دالیان یوان – همه یک امتیاز از یک تساوی در کارنامه ثبت کردند و تا دقیقه های آخر از بازی های روز سوم شانس صعود را داشتند مخصوصا وایس ویپر که بدشانس بود و یک گل بیشتر از چونبوری در مقایسه با ناگویا دریافت کردند تا ژاپنی ها خود را از این طریق به مرحله یک چهارم نهایی برسانند و هزینه های باشگاه ژاپنی از بین نرود.

**موج طرفداران تجمع پشت تیم میزبان

چونبوری تایلند با دو پیروزی در برابر حریفان کیفیت خود را به نمایش گذاشت و به نظر می رسد در این مسیر برای اضافه کردن عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا به عنوان قهرمانی جام ملت های این کشور در سال ۲۰۱۳ قدم بردارد، اما به همان اندازه تهدید آمیز ترین عامل برای حریفان چونبوری تایلند در مرحله حذفی جمعیت اصلی و پرشور تایلندی است که معلوم شد برای حمایت از باشگاه تاکنون در بازی نخست ۵۶۰۰نفر حاضر شدند و در بازی دوم با جمعیت ۱۰،۲۰۰ رکوردی را در تاریخ جام باشگاه های آسیا ثبت کرده است. در حال حاضر مجموع تماشاگر های حضور یافته در سالن مسابقات از  مسابقات سال ۲۰۱۴و۲۰۱۵ پیشی گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار