فعالیت کمیته سلول های بنیادی و طب باز آفرینشی در بوشهر آغاز شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: این کمیته با همکاری بنیاد نخبگان استان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به آموزش دانش آموزان و دانشجویان در زمینه سلول های بنیادی می پردازد.

دکتر رضا آذین با اشاره به این که آشنایی با کلیات سلول های بنیادی و ذخیره سازی آنها وآینده نگری کاربرد سلول های بنیادی در طب نوین از جمله اهداف این کمیته است، افزود: در این زمینه تاکنون کلاس های آموزشی و همایش های مختلفی در شهرستان های استان برگزار شده است.

وی همچنین گفت: جشنواره اختراعات رویش خلیج فارس ویژه استان های جنوبی کشور شهریور ماه به میزبانی استان کهگیلویه و بویر احمد در یاسوج برگزار می شود.

دکتر آذین ادامه داد: مخترعانی که گواهی ثبت اختراع دارند و در 5 سال اخیر اختراعاتشان به ثبت رسیده است می توانند تا 7 مرداد به سامانه بنیاد نخبگان مراجعه و نامنویسی کنند تا اختراعشان در این جشنواره مورد بررسی قرار گیرد.


 رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهرهمچنین از ساخت مستند زووانتوس با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در بوشهر خبر داد و گفت: این مستند 14 مرداد ویژه نخبگان به نمایش در می آید.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.