از بیستم تا بیست و چهارم مردادماه؛خراسان شمالی میزبان خادمان حرم رضوی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،دبیر استانی جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی گفت: امسال جشن های مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت، از بیستم تا بیست و چهارم مردادماه و با حضور کاروان پنج نفره خادمان حرم رضوی در شهرستان های خراسان شمالی برگزار می شود.

اصغر لنگری کاروان خادمان رضوی را شامل سه خادم حرم رضوی، یک مبلغ دینی و یک نفر مسئول کاروان معرفی کرد و افزود : دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده های محروم، بازدید از بیمارستان ها، زندان ها، کانون های اصلاح و تربیت، حوزه های علمیه و گلباران مزار شهدا از جمله برنامه های تدوین شده کاروان خادمان رضوی در استان است

وی با بیان اینکه اولویت اجرای برنامه ها در مناطق محروم و دور افتاده است، افزود: برنامه های روز اول حضور خادمان در استان در بجنورد برگزار می شود و از روز ٢١ تا ٢٤ مردادماه، خادمان رضوی در شهرستان های اسفراین، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان حضور می یابند.

لنگری، توزیع بسته های متبرک نمک و نبات در بین مردم و در جشن های محوری زیر سایه خورشید و توزیع بسته های غذایی شامل برنج، روغن، چای و ماکارانی در بین خانواده های محروم را از دیگربرنامه های جنبی کاروان خادمان رضوی عنوان کرد.

دبیر استانی جشن های مردمی زیر سایه خورشید در استان با بیان اینکه جشن محوری زیر سایه خورشید عصر بیستم مردادماه در بجنورد برگزار می شود، اظهارداشت: این برنامه در دیگر شهرستان ها هم به فراخور زمان حضور خادمان رضوی در شهرستان ها، اجرایی می شود.

گفتنی است: نهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت (١٤ تا ٢٤ مردادماه) در ٣١ استان و ١٥ کشور برگزار می شود.

از ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ( یکم ذیقعده مصادف با ١٤ مرداد) تا ولادت امام رضا علیه السلام (١١ ذیقعده مصادف با ٢٤ مرداد) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.