رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت : کلزا نسبت به بعضی از محصولات که باید جایگزین کشت کنیم مزیت های فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهندس عباس سعیدی افزود: کشت کلزا در راستای اصلاح الگوی کشت و اقتصاد مقاومتی به دلیل دانه روغنی بودن ونیاز شدید کشور به این محصول و به عنوان محصولی که می تواند در شهرستانهایی که کشت زراعی گندم داردتناوب کشت آن قرار گیرد واینکه نسبت به گندم آب کمتری مصرف می کند. نظر کارشناسی هست که کشت شود.

سعیدی با بیان اینکه در اراضی که بازده عملکرد گندم کم است توصیه می شودکلزا کشت شودافزود: عملکردآن نسبت به گندم بیشتر و خرید تضمینی نیز انجام که قیمت خرید تضمینی امسال 25300 ریال پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به ارقامی که وارد استان شده برای مناطق سردسیر-معتدل و گرمسیر ارقام در نظر گرفته شده است بذر متناسببه کشاورزان داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به کشاورزان توصیه کرد:با توجه به مبحث اقتصاد مقاومتی واینکه بیش از 90درصد روغن خوراکی جامعه وارد کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا باعث حاصلخیزی خاک می شود و باعث افزایش 30 درصد افزایش عملکرد محصولاتی می شود که سال بعد در این زمین کاشته می شوند گفت: مزیت بعدی این محصول مقرون به صرفه بودن و توجیه اقتصادی داشتن می باشد ضمن اینکه دولت حمایت ویژه ازجمله تامین بذر، کود وارائه تسهیلات مورد نیاز و.. می کند.

در این جلسه مقرر شد 6000 هکتار از ارضی استان به صورت جایگزینی یا تناوب کشت گندم به کشت کلزا اختصاص، و در صورت تامین اعتبار 1500 هکتار از آن با روش آبیاری نوین با پرداخت اعتبار دولتی انجام شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کشت ، کلزا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار