امروزه شاهد ورود نسل جدیدی از دوچرخه ها به دنیای مدرن هستیم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نسل جدید دوچرخه ها در کل شاید تشابهی با اشکال قدیم داشته باشند ولی در طراحی و متریال تفاوت های چشمگیری یافته اند. دوچرخه  Cyclotron نوعی از همین فناوری است. در دوچرخه سیکلوترون با حذف لاستیک های رایج قدیم، زنچیر و پره کار شما را آسان تر می کند. تایرهای بدون هوای پلیمری این دوچرخه ها دارای قاب های فیبرو کربن ،با یک مرکز هسته ای هستند که  بطور مستقیم به چرخ دنده های مخفی شده در بدنه متصل اند و قابلیت هایی چون سبک بودن ، سختی و لاستیک های آنها هرگز پنچر نمی شوند را دارند. 

با حذف پره چرخ ها، فضای خالی ایجاد شده برای قرارداد سبد خرید و یا کالسکه کودک استفاده شده است.


نواوری در دنیای دوچرخه ها


نواوری در دنیای دوچرخه ها

این دوچرخه ها مجهز به گیربکس برقی با وزنی حدود 11.6 کیلوگرم و سرعت 12-18 است(حدود 100 گرم سنگین تر از نسخه های دستی با سرعت 12 و 200 گرم سبک تر از نسخه های با سرعت 18 هستند) و در کمتر از دو ثانیه سرعت می گیرند.

در زمان تاریکی سنسوری به طور خودکار چرخ ها را با نور LED ( موجود روی چرخ ها ) روشن کرده و لیزر صفحه نمایش را فعال می کند و بسته به نور موجود ، خود را تنظیم میکند در نتیجه شما براحتی می توانید در شب برانید.


نواوری در دنیای دوچرخه ها

باتری دوچرخه درون لوله زین قرار گرفته، قدرت یک باتری لیتیوم یونی برای هشت ساعت کافی است و توسط یک دینام داخلی تامین می شود؛ زمانی که شارژ شما کم شود به سایکو اطلاع می دهد تا او خود را ریشارژ کند بعلاوه اینکه شما با داشتن یک شارژ دستی میتوانید هرزمان خواستید شارژ خود را انجام دهید.

همه این قابلیت ها از طریق برنامه آی او اس ، Cyclo، که دارای 10 سنسور بلوتوث پراکنده در اطراف دوچرخه است، کنترل می شود. این برنامه قابلیت های  دیگری مانندپخش  آهنگ، نمایش زمان قدرت، سرعت و کالری سوزانده د دوچرخه سوار را نیز در اختیار شما می گذارد. همچنین میتوانید دسترسی به برنامه آموزشی از طریق Cycle Coach داشته باشید ، اما برای استفاده از این برنامه نیاز به پرداخت 11 دلار اضافی درهر ماه دارید. علاوه بر آن با پرداخت 3.30 دلار می توانید از قابلیت GPS آن استفاده کرده و سوابق سفرها ی دوچرخه سواری خود راببینید و در صورت سرقت ، مکان آن را پیدا کنید.

نواوری در دنیای دوچرخه ها

به گفته طراحان سازنده این دوچرخه، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود در سال 2017 شاهد ورود این دو چرخه ها به بازار خواهیم بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.