۸۰ درصد طلاق های توافقی در دوران عقد صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دادگستری شهرستان رامشیر جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: متاسفانه ساده ترین پرونده ها مربوط به طلاق توافقی بوده که بالای ۸۰ درصد از این نوع طلاق ها مربوط به زوج های جوانی است که در دوران عقد هستند.

عبدالله فرخی، عدم شناخت و آگاهی زوجین را مهمترین علت در طلاق های توافقی عنوان کرد و بر برگزاری کلاس های آموزشی و همچنین آگاه سازی بیشتر زوجین به چگونگی انجام یک ازدواج موفق تاکید کرد.

فرماندار رامشیر نیز ضمن تقدیر از عبدالله فرخی رئیس دادگستری شهرستان به جهت به صدا در آوردن زنگ خطر و همچنین حساس کردن بیشتر مسئولین شهرستان مبنی براعلام روند افزایشی بودن آمار طلاق و همچنین کاهش آمار ازدواج، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی راهکارهای کاهش آمار طلاق در شهرستان عنوان کرد و گفت: در بحث آسیب های اجتماعی همه دستگاه‌ها مسئول هستند.

سعید فیوضی افزود: همه وظیفه داریم افراد جامعه و خانواده ها را از انجام ازدواج های خودسرانه، کورکورانه و ازدواج هایی که بر اساس رسم و رسوم غلط صورت می پذیرد آگاه کنیم چرا که بسیاری از طلاق های صورت گرفته نتیجه چنین ازدواج هایی است.

حجت الاسلام والمسلمین معرف امام جمعه شهرستان نیز، به علل برخی طلاق ها اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی، دخالت های بی مورد، بالا رفتن سطح توقعات و بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که باعث طلاق بین زوجین می شود و ضرورت دارد این عوامل به خوبی شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.