راهکارهای قانونی برای محروم نشدن طارمی از زبان کارشناس حقوقی

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: طارمی امکان استفاده از قوانین قهر‌یه ‌فیفا برای فسخ قرار‌دادش با ریزه‌اسپور ترکیه را دارد.

آرش شکر‌ریز در گفت‌وگو با حوزه فوتبال  و ‌فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: طارمی قراردادی با باشگاه پرسپولیس قبل از حضور در باشگاه ترکیه‌ای منعقد کرده است و هرگونه نقل و انتقالات  و ترا‌نسفرشدن باید با موافقت باشگاه پرسپولیس صورت بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین هیچ‌گونه انتقالی به باشگاه ریزه‌اسپور صورت نگرفته است.

چرا که فدراسیون فوتبال برای مهدی طارمی ITC صادر نکرده است تا وی در ریزه‌اسپور ترکیه بازی کند.

شکر ریز بیان کرد: حتی بر فرض اینکه مهدی طارمی قراردادی با باشگاه پرسپولیس نداشته باشد وبا باشگاه ریزه‌اسپور قرارداد رسمی منعقد کرده باشد، قوانین نقل و انتقالات ‌فیفا علل موجه را پیش‌بینی کرده است.

کارشناس حقوقی تصریح کرد: یکی از عوامل موجه فسخ قرارداد، قوانین قهر‌یه مانند سیل، جنگ، زلزله است که چند وقت پیش در ترکیه کودتایی رخ داد و منجر به کشته‌شدن 300 نفر شد.

وی بیان کرد: بنابراین علل موجه برای فسخ قرارداد طارمی ایجاد شده است زیرا به هیچ‌وجه فیفا از اینکه بازیکنان در موقعیت خطر بخواهند با باشگاه خارجی ادامه همکاری بدهند، حمایت نمی‌کند.

شکر‌ریز بیان کرد: ترکیه نا امن است و خطر ترور و آدم‌ربایی دا‌عش، بازیکنان ایرانی و اتباع آن را تهدید می‌کند. حتی روسیه و دیگر کشورها اتباع خود را از سفر به ترکیه به علت نا امنی منع کردند. پس حرف عاقلانه‌ای نیست که ‌فیفا در این موقعیت از فدراسیون فوتبال ترکیه حمایت کند.

کارشناس حقوقی اظهار کرد: تعجب می‌کنم یکسری از دوستان به علت نداشتن اطلاعات فوتبال خبر از محرومیت‌ دو ساله یا برد باشگاه ریزه‌اسپور در شورای حل اختلاف ‌فیفا ‌را می‌دهند و به نوعی آب به آسیاب دشمن ریخته و محرومیت یک باز‌یکن ملی‌پوش را جشن می‌گیرند.

وی درباره ادعای سایت ترکیه‌ای مبنی بر تهدید طارمی توسط هواداران پرسپولیس گفت: مسئولان ترکیه به جای عذر و بهانه به دنبال امنیت کشورشان باشند. مطمئن باشید ایران امن‌ترین کشور د‌نیاست و مطالب رسانه‌های ترکیه کذب محض است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق ماده 17 از فصل چهارم آیین‌نامه نقل و انتقالات ‌فیفا در چنین حالتی ‌بازیکن 4 ماه محروم می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار