معاون هماهنگی شورای سیاست گذاری هفته فرهنگی ـ اقتصادی خوزستان گفت: باید مسئله ریزگردها و رودخانه کارون را با زبان هنر و نوآوری به مسئولان منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عماد اظهار کرد: هر سازمانی باید برنامه های اجرایی خود را برای هفته فرهنگی اعلام کند تا دبیرخانه بر اساس آن برنامه های اعلامی نسبت به ایجاد ظرفیت برای حضور اقدام کند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز باید به منظور معرفی بزرگان، مفاخر و علمای استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد همکاری لازم را داشته باشد و وارد کار شود. همچنین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باید ورزشکاران نام آور این استان را معرفی کند.

عماد خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خوزستان خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنید تا خوزستان را از بن بستی که مانع توسعه آن شده بیرون بیاوریم.

معاون هماهنگی شورای سیاستگذاری هفته فرهنگی ـ اقتصادی خوزستان ادامه داد: امیدوارم هزینه هایی که برای برگزاری هفته فرهنگی و در راستای کمک به استان خوزستان صرف می شود را نادیده نگیریم و از آن برای توسعه خوزستان بهره مند شویم.

این مقام مسئول اذعان داشت: امکانات دقیق، برنامه کلی و با جزئیات هفته فرهنگی خوزستان باید ابلاغ شود تا بتوانیم با برنامه ریزی بهتری فعالیت کنیم.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: چند جلسه در تهران و خوزستان برای برگزاری هفته فرهنگی خوزستان در تهران برگزار شده و در آنها حضور داشتم و  با برگزاری این جلسات به ماهیت هفته فرهنگی و اهمیت کار پی برده ام.

وی بیان داشت: به نظر من یک هفته زمان برای این همه حجم ظرفیت های خوزستان خیلی کم است و شاید به دلیل محدودیت ها قادر به ارائه توانمندی بخشی از فضاهای فرهنگی، هنری و گروه ها و همچنین اقوام نباشیم.

قنواتی گفت: باید مشخص کنند که چه ظرفی برای دعوت از تعداد گروه های فرهنگی و هنری هست. به عنوان نمونه اگر بخواهیم با هنرهای تجسمی صحبت کنیم تا در این برنامه حضور داشته باشیم امکان ارائه آثار آنها در چه مساحتی فراهم شده تا برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در نهایت روی بحثم این است که امکانات دقیق، برنامه کلی و با جزئیات باید ابلاغ شود تا بتوانیم با برنامه ریزی بهتری فعالیت کنیم.

غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان داشت: این کانون در بحث معرفی شخصیت و سرزمین قادر به انجام فعالیت های بسیاری در هفته فرهنگی خواهد بود که برنامه ریزی های لازم را نیز در این زمینه انجام می دهیم.

اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه های ادبی، ورزش ها و بازی های محلی، برپایی ایستگاه های نقاشی و برنامه های متنوع فرهنگی را در هفته فرهنگی خوزستان خواهیم داشت.

وی افزود: برای ارائه فرهنگ خوزستان خیلی خوب قادر به انجام برنامه های متنوع هستیم و خوشبختانه تجربه کشوری و حتی برون مرزی مثلا در عراق و لبنان داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.