به گزارش
گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، براساس تحقیقات جدید میزان هزینههای غرامت، لوایح قانونی و جبران خسارات مشتریان در 20 بانک بزرگ جهان در 5 سال گذشته منتهی به سال 2015، 252 میلیارد پوند تخمین زده میشود.
در این گزارش که به وسیله موسسه سی سی پی جمع آوری شده، آمده است: هزینههای عملکردی 20 بانک بزرگ جهان در مقایسه با دوره پنج ساله گذشته رشدی 4.1 درصدی -- 10 میلیارد پوندی – داشته است. موسسه مالی انگلیسی "گروه بانکی لیدز"، "رویال بانک اسکاتلند" و "بارکلیز" بیش از 11.3 میلیارد دلار هزینه اضافه در 5 سال گذشته پرداخت کردهاند.
با وجود افزایش در هزینههای عملکرد بانکهای جهان در پنج سال گذشته، این هزینهها در یکسال مالی 2015 نسبت به چهار سال گذشته شاهد کاهش بود. پس از اوج گیری هزینههای جاری در سال 2014 و رسیدن آن به رقم 93 میلیارد پوند، این رقم در سال 2014 به 28 میلیارد پوند کاهش یافت.
موسسه سی سی پی اعلام کرد: هزینههای عملکردی مانند سوء مدیریت به طور دائم بر سود بانکها تاثیر میگذارد. در سوی دیگر، جریمهها علیه بانکها در سال گذشته به اوج خود رسید به طوری که شش بانک به دلیل مبادلات مالی خارجی 4.3 میلیارد پوند جریمه شدند. در این میان بانک بارکلی انگلیس 1.5 میلیارد پوند و بانک آر بی سی 430 میلیون پوند جریمه شدند.
براساس گزارش منتشر شده، بانک بریتیش پترولیوم به تنهایی 66.5 میلیارد دلار در پنج سال گذشته هزینههای عملکردی داشته است. این رقم برای دوره پنج ساله پیشین، 54.6 میلیارد دلار بود. براساس آمارها، بیشترین افزایش هزینههای عملکردی متعلق به بانک لیدز بود. هزینههای عملکردی بانک لیدز از 4.7 میلیارد پوند در دورههای پیشین به 20.2 میلیارد پوند رسید. این بانک با جریمههای سنگینی در سال گذشته روبه رو شد.
دیگر بانکهای انگلیس نیز شاهد افزایش هزینههای عملکرد بودند. هزینههای عملکرد بانک ار بی سی از 3.8 میلیارد پوند به رقم 14.7 میلیارد پوند رسید. بانک بارکلی نیز در رده بعدی رشد هزینههای عملکرد در میان بانکهای انگلیسی قرار گرفت. هزینههای عملکرد این بانک در دوره گذشته 2.8 میلیارد پوند بود که در دوره جدید به 15.4 میلیارد رسید.
انتهای پیام/