مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت:بزرگترین طرح بهبود فرآیند شرکت پالایش نفت ایران کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

حمید شریف رازی در مراسم امضای تفاهم نامه واگذاری طرح های بهبود و بهینه سازی فرآیند شرکت پالایش نفت اصفهان به شرکت کره‌ای دایلم اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین طرح های ملی کشور کلید خورد ، اگر چه این راه طولانی است، اما باید صبور باشیم و همه کمک کنیم تا این پروژه به مرحله شروع عملیات اجرایی برسد.

وی با بیان اینکه بحث تامین منابع مالی از طریق فایناس زمانبر است و نیاز به پیگیری دارد، گفت: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران این راه را برای پالایشگاه آبادان رفته است و برای پالایشگاه اصفهان نیز می رود.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در سال 1358 راه‌اندازی شد، افزود: پالایشگاه اصفهان به عنوان پالایشگاه طلایی معروف بود، زیرا در این پالایشگاه از تمام تجربیاتی که در پالایشگاه‌های دیگر جمع آوری شده بود، به بهترین وجه استفاده شد.

شریف رازی تصریح کرد: در آن زمان پالایشگاه خوبی در اصفهان احداث و تجهیزات مناسبی در آن نصب شد، به طوری که از بهترین پالایشگاه‌های کشور محسوب می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: با ادامه فعالیت پالایشگاه اصفهان، مهم ترین بحث ارتقا کیفیت فرآرده‌های آن و توجه به مسایل زیست محیطی بود که این مباحث از 10 سال پیش توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با همکاری یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شد.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها توسط پالایشگاه اصفهان و بخشی توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران شروع شد، اما در ادامه این اقدامات موضوع خصوصی سازی پالایشگاه و تامین مالی پروژه‌ها مطرح شد.

شریف رازی افزود: خوشبختانه پالایشگاه اصفهان با تدبیر خوبی که انجام داد و از محل درآمد خود، این پروژه‌ها را اجرا کرد و امروز اثرات آن از جمله سودآوری پالایشگاه مشخص است.
وی با بیان اینکه حذف نفت کوره یکی از بزرگترین طرح های پالایشگاه اصفهان است، گفت: این موضوع به دلایلی از جمله هزینه‌های بالای اجرای آن، مدتی متوقف شد، اما با رفع تحریم‌ها و برداشته شدن محدودیت‌ها، شرکت دایلم به عنوان پیمانکار خارجی پیشنهاد داد این پروژه را به صورت فاینانس از طریق خطوط مالی بانک‌های کره ای اجرا کند.
مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان اینکه مسوولان پالایشگاه اصفهان این پیشنهاد را پذیرفتند، اظهار کرد: مقرر شد این پروژه انجام شود و پالایشگاه اصفهان منابع را پس از تکمیل پروژه بازپرداخت کند.

شریف رازی با بیان اینکه دولت نیز مجوزی را برای تضمین اجرای این پروژه صادر کرد، افزود: اجرای این پروژه از نقطه نظر زیست محیطی برای کشور ضروری است. همچنین در حال حاضر در بسیاری از کلان شهرهای کشور بنزین یورو 4 مصرف و گازوئیل با کیفیت تولید می‌شود، اما برای اینکه فرآورده‌های بیشتری تولید شود لازم بود برای مازوت و نفت کوره پالایشگاه فکری شود.


همچنین رییس بازاریابی و فروش شرکت دایلم کره جنوبی نیز در این مراسم گفت: به شما اطمینان خاطر خواهیم داد ضمن تامین منابع مالی طرح، عملیات مهندسی، خرید و ساخت و نصب را در موعد مقرر انجام دهیم.

"اس دی هنگ" اضافه کرد: دولت کره جنوبی و به نمایندگی آن شرکت دایلم از عقد این تفاهم نامه با جمهوری اسلامی ایران و شرکت پالایش اصفهان ابراز خرسندی می‌کند.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.