رییس سازمان امور دانشجویان از تخلفات آموزشی بعنوان بیشترین سهم ارجاع به کمیته های انضباطی و از نحوه برخورد با متخلفان خبر داد.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جواندرباره تخلف دانشجویان و مراجعه آنها به کمیته‌های انضباطی اظهار داشت: بخشی از تخلفات آموزشی دانشجویان بیشتر از جهت عدم اطلاع است.

وی با ذکر مثال ادامه داد: اینکه برخی از دانشجویان در امتحانات موبایل به همراه دارند ناشی از اطلاع‌رسانی ناکافی این امر است.

صدیقی با اشاره به اینکه پیگیری‌های انجام شده نشان از درصد پایین آمار تخلفات آموزشی است، بیان کرد: با این وجود در ترم آموزشی گذشته با افزایش اطلاع رسانی ها سعی کردیم تخلفات این چنین را قدری کاهش دهیم و امیدواریم در ترم‌های آینده هم بسیار کمتر از قبل شود.

رییس سازمان امور دانشجویان درخصوص مهمترین دلایل ارجاع دانشجویان به کمیته‌های انضباطی در 2 سال اخیر عنوان کرد: معمولا بیشترین سهم ارجاع به کمیته‌های انضباطی مربوط به تخلفات آموزشی و بعضا اخلاقی بوده، همچنین تخلفات ناشی از فعالیت کرسی‌ها کم و همان موارد هم در سطح دانشگاه حل شده است.

وی درباره موارد ارجاع داده شده به کمیته‌های انضباطی ادامه داد: تخلفات آموزشی و بعضا اخلاقی ازجمله موارد منتقل شده به کمیته مرکزی انضباطی  است. 

صدیقی یادآور شد: بسته به نوع تخلف دانشجویان، تذکر، اخطار یا حتی تعلیق ترم برای آنها در نظر گرفته می شود که البته مسیر تجدید نظر آن در قانون پیش بینی شده و خود دانشگاه این امکان را دارد و اگر مجددا اعتراضی باشد به کمیته مرکزی ارجاع داده می شود.

به گفته وی، اعتراض نسبت به جریمه اخطار و تذکر به کمیته های انضباطی نمی رسد اما اگر تعلیق ترم باشد اعتراض از طریق دانشگاه به کمیته فرستاده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار